شناسهٔ خبر: 14570 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز بارش برف در محور پونل-خلخال در گیلان

بارش برف در جاده با کاهش دما و سرد شدن هوا، بارش برف در مناطق کوهستانی پونل به خلخال در گیلان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، مهران ایمانی رئیس راه و شهرسازی رضوانشهر گفت: با ورود سامانه بارش‌زا در گیلان و کاهش دما و بارش برف که از روز گذشته در منطقه کوهستانی پونل به خلخال آغاز شده بود تلاش اکیپهای راهداری برای بازنگهداری و برقراری ایمنی در محورهای برفگیر به کار گرفته شده است.

وی افزود: هم اکنون اکیپ‌های راهداری با آمادگی کامل و با به کارگیری انواع ماشین‌آلات راهداری از جمله ۲ دستگاه گریدر، ۲ دستگاه لودر، یک دستگاه کامیون برفروب و نمک‌پاش و نیروی انسانی در سطح جاده مستقر شدند. در حال حاضر ارتفاع برف در مناطق کوهستانی پونل به خلخال ۴۰ سانتیمتر می‌رسد.

هم اکنون کلیه راههای استان باز و عبور و مرور برقرار است ولی با توجه به گزارشات هواشناسی و احتمال شدت برف در نواحی مختلف گیلان به ویژه مناطق کوهستانی به رانندگان عزیز توصیه می‌شود خودروهای خود را به سوخت کافی، وسایل گرمازا و زنجیر چرخ مجهز نمایند.

گفتنی است که بر اساس گزارشات واصله از مرکز مدیریت راهها، هم اکنون (ساعت ۱۳ روز ۲۷ آبان) برف خفیف در محورهای حشمت آباد و قوشه لانه در شهرستان رودبار به ارتفاع ۱۰ سانتیمتر، آبی نام و دیلمان در شهرستان سیاهکل به ارتفاع ۱۵ سانتیمتر، اشکورات و لات محله در شهرستان رودسر در حد سفیدپوش کردن، شوک-ملکوت و بلوردکان-خصیل دشت در شهرستان املش به ارتفاع ۸ سانتیمتر و محور اسالم –خلخال در شهرستان تالش به ارتفاع ۱۵ الی ۲۰ سانتیمتر در حال بارش است. 

نظر شما