شناسهٔ خبر: 145710 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری استان همدان خبر داد؛

تنقیه و لایروبی یک هزار و ۱۰۸ دستگاه پل و آبرو در سطح راه های استان همدان

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از تنقیه و لایروبی یک هزار و ۱۰۸ دستگاه پل و آبرو در سطح محورهای مواصلاتی استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اهمیت و حساسیت پل ها و ابنیه فنی در بحث کنترل سیلاب، لجستیک و حمل و نقل جاده ای گفت: مقاوم سازی، نگهداری و ایمن‌سازی پل‌ها به صورت مداوم در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان قرار دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه قریب به ۱۰۲ دستگاه پل احداث و تعریض شده،۵۷۳ مورد زه کشی و تعمیر دریواسیون پل،۲۹ مورد تعمیر و مرمت پل، احداث و تکمیل ۲۲ دستگاه زیرگذر و ۶هزار و ۱۵ کیلومتر پاکسازی و تنظیم قنو با گریدر در سطح راههای استان همدان انجام شده است.

آهکی با اشاره به پیش بینی سازمان هوا شناسی مبنی بر بارشهای فرا نرمال در پاییز امسال گفت: تمامی تمهیدات لازم برای مدیریت بحران و کنترل سیلاب های احتمالی در سطح محورهای استان همدان انجام شده است و به همین منظور عملیات پایش و ارزیابی افزون بر ۹ هزار دستگاه پل و آبرو بر مبنای سامانه (BMS) ثبت شده  و اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به تجربیات سالیان گذشته و نیاز به اقدامات سریع جهت رفع آبگرفتگی،کنترل سیلاب و جلوگیری از آسیب به زیرساخت های محورهای مواصلاتی نسبت به تهیه و دپو لوله های کاروگیت جهت استفاده در مواقع بحران و ضروری اقدام شده است.