شناسهٔ خبر: 145774 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سومین روز هفته دفاع مقدس صورت گرفت:

آغاز عملیات اجرایی ۷ پروژه روبنایی در سایت های نهضت ملی مسکن زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان

سیستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات اجرایی ۷ پروژه روبنایی به همراه آماده سازی بیش از ۱۴ هکتار از سایت های آرمانشهر و تفتانشهر نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان همزمان با سومین روز هفته دفاع مقدس با حضور استاندار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)،عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: عملیات اجرایی ۷ پروژه روبنایی به همراه آماده سازی بیش از ۱۴ هکتار از سایت های آرمانشهر و تفتانشهر نهضت ملی مسکن زاهدان با اعتبار بیش از  ۱۰۷ میلیارد تومان امروز یکشنبه همزمان با سومین روز هفته دفاع مقدس  آغاز شد.

 استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: برای ارتقای کیفیت زندگی مردم استان در طرح های نهضت ملی مسکن تلاش شده است خدمات زیر بنایی را آنگونه که مردم شایسته آن هستند تکمیل و در اختیار آنها قرار دهیم.

محمد کرمی افزود: در این راستا امروز در سایت آرمانشهر و تفتانشهر زاهدان که در آنها بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است عملیات ساخت چهار باب مدرسه، ۲ کلانتری و یک مرکز بهداشت به همراه عملیات آماده سازی ۱۴/۶ هکتار از این سایت ها از محل اعتبارات صندوق ملی مسکن و توسط اداره کل راه و شهرسازی استان آغاز شد.

وی در خصوص خدمات شهری طرح نهضت ملی مسکن شامل فضاهای آموزشی، ورزشی، فرهنگی، درمانی در استان تصریح کرد: در تمامی سایت های طرح نهضت ملی مسکن استان سطوح خدماتی بر روی نقشه‌ها بصورت تفکیکی دیده شده و بر این اساس زمین از سوی ادارات کل راه و شهرسازی به دستگاه مربوطه تحویل داده می شود تا اقدام به ساخت خدمات شهری کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان لازمه خدمت رسانی مناسب به شهروندان ساکن در سایت های طرح نهضت ملی مسکن را تامین زیرساخت های آن و ارائه امکانات مورد نیاز آنها عنوان کرد و گفت: رویکرد دولت در تسریع خدمات رسانی به واحدها و تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن، موجب شتاب بیشتری در ساخت و ساز شده که در نهایت تحویل سریعتر واحدها را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: بر این اساس، همکاری همه دستگاه های مرتبط در ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی و رسیدن به نتایج مطلوب بسیار موثر است.
کرمی تاکید کرد: نقشه راه ترسیم شده در استان به درستی انجام شده و امیدوارم با اجرای طرح نهضت ملی مسکن رشد قابل قبولی در بخش مسکن داشته باشیم.

گفتنی است تاکنون برای ساخت ۳۳ هزار و ۵۰۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی استان سیستان و بلوچستان پروانه ساختمانی صادر شده است.

در حال حاضر متوسط پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن این استان به ۴۷ درصد رسیده که اشتغال ۳۴ هزار و ۷۱۵ نفر را به همراه داشته است.