شناسهٔ خبر: 145810 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

تغییر شرط تاریخ تولد فرزند سوم و بیشتر در طرح جوانی جمعیت

میثاقی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تاریخ تولد فرزند سوم و بیشتر برای بهره مندی از زمین یا واحد مسکونی در طرح جوانی جمعیت از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به ۲۴ مهر ۱۴۰۰ تغییر یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، مرتضی میثاقی در خصوص تغییر شرط تاریخ تولد برای واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، اظهار کرد: مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.

وی افزود: پیشتر اعلام شده بود که می‌بایست زمان تولد فرزند سوم یا بیشتر متقاضیان این طرح، بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ (تاریخ ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) باشد، که این تاریخ اصلاح شده و به بعد از ۲۴ مهر ۱۴۰۰ تغییر پیدا کرده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: براین اساس متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی  saman.mrud.ir  مراجعه کنند. 

وی خاطرنشان کرد: خانوارهایی که فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت متولد شده باشد اما دارای فرم"ج" قرمز بوده و یا مالکیت دارند نیز می‌توانند نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام نمایند و به عبارتی این خانواده‌ها می‌توانند صرفاً برای بار دوم از امکانات دولتی در این خصوص استفاده کنند اما فقط یکبار امکان استفاده از مزایای مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وجود دارد.