شناسهٔ خبر: 145846 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفدهمین جلسه شورای مسکن گلستان مصوب شد؛

تخفیف ۳۰ درصدی صدور پروانه ساخت در طرح نهضت ملی مسکن

راه و شهرسازی گلستان در هفدهمین جلسه شورای مسکن استان که همزمن با دوازدهمین جلسه شورایعالی کشور برگزار شد، به ارائه تخفیف ۳۰ درصدی پروانه ساخت از جانب شهرداری ها به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان) مهدی ملک مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان اظهار کرد: تعهد دو ساله استان گلستان در حوزه مسکن شهری ۳۰ هزار و ۹۵۲ واحد است که تا کنون ۱۰۶ هزار و ۲۳۰ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶ هزار و ۵۹۴ متقاضی نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرده اند، افزود: تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری ۲۵۴ هکتار زمین تامین شده که ۸۴ هکتار دیگر نیز شناسایی و در شرف انتقال سند به نام وزارت راه و شهرسازی است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان از آماده سازی اراضی تامین شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و توسعه خدمات زیربنایی  در این اراضی سخن گفت و ادامه داد: بر اساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی هزینه های ایجاد خدمات زیربنایی د اراضی نهضت ملی مسکن به صورت یک سوم بر عهده صندوق توسعه ملی زمین و مسکن، دستگاه خدمات رسان و وزارت کشور است.

ملک همچنین تصریح کرد: در این راستا با تامین هزینه ها در حال حاضر در برخی از اراضی استان آماده سازی و اجرای خدمات زیربنایی در حال اجرا و برنامه ریزی است.

وی افزود: همچنین سایر اراضی موردنیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سایت ۴۸ هکتاری گرگان، مینودشت و سایت نگارستان گنبد کاووس در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در حاشیه دوازدهمین جلسه شورایعالی مسکن کشور گفت: طرح ساماندهی بازار مسکن از تاکیدات رئیس جمهور  می باشد، در گلستان با تشکیل تیم‌های نظارتی، اقدامات خوبی در خصوص نظارت بر بازار مسکن در حال اجرا است.

وی افزود: تاکنون یک هزار و ۴۳۰ بازرسی از بنگاه های سطح استان انجام شده و طی این بازدیدها ۱۴۱ واحد صنفی مختلف پلمب شده است.

ملک در ادامه اظهار کرد: همچنین طی این بازرسی ها به ۱۴۳ بنگاه مشاور املاک اخطار پلمب  داده شد و این واحدهای متخلف مجموعاً بیش از دو میلیارد جریمه نقدی شدند.

استاندار گلستان نیز در هفدهمین جلسه شورای مسکن استان گفت: شهرداری ها برای اساس تفاهم نامه فی مابین وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی، موظفند برای تسریع در ساخت مسکن نسبت به تخفیف ۳۰ درصدی پروانه برای پروژه های نهضت مسکن اقدام کنند.

 علی محمد زنگانه ادامه داد: همچنین در حوزه بافت فرسوده نیز شهرداری ها و اعضای شورای اسلامی شهرها باید تخفیف ۱۰۰ درصدی را در جلسات شورا به تصویب برسانند.

وی همچنین تاکید کرد: در حوزه بافت فرسوده، برای تسهیل در امور متقاضیان و تسریع در روند نوسازی بانک های عامل هرچه سریع تر باید نسبت به ارائه تسهیلات به متقاضیان اقدام کنند.