شناسهٔ خبر: 145891 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت‌ها و وجود صنایع بزرگ استان برای توسعه و ایمنی راه‌ها

راه خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بر استفاده از ظرفیت‌ها و وجود صنایع بزرگ استان برای توسعه و ایمنی راه‌ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی (خوزستان)، مسعود بیات منش، مدیرکل راه‌وشهرسازی استان خوزستان، در خصوص طرح‌های راهسازی استان بیان کرد: تامین این میزان منابع در شرایط فعلی دشوار است و از عهده دولت به‌ تنهایی خارج است لذا می‌توان از ظرفیت‌ها و وجود صنایع بزرگ استان برای توسعه و ایمنی راه‌ها استفاده کرد.

وی افزود: انتظار داریم برخی از شرکت‌ها و صنایع استان نظیر منطقه آزاد اروند و منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره) در این زمینه کمک کنند تا وضعیت راه‌های استان بهبود یابند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی خوزستان گفت: بنا داریم در ۲ سال باقی مانده دولت، کمبودها و عقب افتادگی استان در بحث راه و مسکن را جبران کنیم و نسبت به میانگین کشوری شرایط بهتری داشته باشیم.

وی افزود: استان خوزستان به دلیل وجود مرزهای دریایی و زمینی، نخستین استان شروع مبدا بار برای تامین نهاده‌ها و نیازهای اولیه کشور است ولی به نسبت حمل باری که در این استان انجام می‌شود یک مقدار در زمینه توسعه راه‌ها عقب هستیم.

بیات‌منش بیان کرد: با توجه به اینکه مبدا ۱۱ درصد بار کشور از استان خوزستان است باید به همین میزان، راه‌های کشور در استان باشد درحالی‌که تنها هفت درصد راه‌های کشور را به خود اختصاص می‌دهیم.

وی با بیان اینکه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شریانی در استان خوزستان وجود دارد، افزود: از این میزان راه، یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر چهار خطه و ایمن بوده و مابقی آن برابر با یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر ۲ خطه است که حتما باید بزرگراه و آزادراه شود البته ۸۰۰ کیلومتر از این میزان به پروژه تبدیل شده است.