شناسهٔ خبر: 145897 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره فنی و نظارت استان خبر داد:

آغاز عملیات رفع نقطه حادثه خیز پل فلاورجان واقع در اتوبان ذوب آهن

آغاز عملیات رفع نقطه حادثه خیز پل فلاورجان واقع در اتوبان ذوب آهن رئیس اداره فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: نقطه پرحادثه پل فلاورجان واقع در اتوبان ذوب آهن اصفهان- فولادشهر با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان تعریض می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(اصفهان)، محمد طراوت، رئیس اداره فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، با بیان اینکه در راستای افزایش ایمنی محورها، رفع نقاط حادثه خیز در اولویت کاری اداره کل قرار دارد، گفت: عملیات تعریض پل فلاورجان واقع در اتوبان ذوب آهن اصفهان- فولادشهر با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان شروع شده است.

طراوت با بیان اینکه عرض کم موجب شده که این پل به یک نقطه حادثه خیز تبدیل شود و حوادث جاده ای بسیاری روی آن ایجاد شود، گفت: با پیگیری های صورت گرفته اقدامات لازم برای افزایش عرض از طرفین به طول ۳۰/۷ متر در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: پل فلاورجان در حال حاضر ۲۲ متر است که بعد از تعریض عرشه ، عرض پل به ۳۷ متر افزایش می یابد که جهت تعریض این پل ۴ پایه میانی و ۳۲ شمع ۳۰ متری تعبیه شده است.

طراوت با اشاره به اینکه مدت اجرا و تکمیل پروژه ۱۲ ماه است، عنوان کرد: برای این پروژه ۶۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و پروژه بیش از ۱۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی طول مسیر طرح پل فلاورجان را ۲۵۰ متر عنوان و تصریح داشت: جهت اجرا و تکمیل این طرح به دلیل دهانه بالای پل مذکور سازه پل بصورت پیش تنیده اجرا می‌شود.

رئیس اداره فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در توضیح تکمیلی در این خصوص افزود: همزمان با جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود کل عرشه پل بصورت یکپارچه بتن ریزی خواهد شد.

طراوت هدف از طرح فوق را کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در این محور اعلام کرد که با توجه به‌ضرورت اجرای طرح که از مطالبه‌های جدی کاربران جاده‌ای است، نسبت به پیگیری موضوع اقدام و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.