شناسهٔ خبر: 145930 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

حاج حسین یکتا:

وزارت راه و شهرسازی با احیای پایانه ها در اربعین کام افراد بسیاری را شیرین کرد

حسین یکتا رزمنده دفاع مقدس ضمن تشکر از مجموعه وزارت راه و شهرسازی در آیین تجلیل از خادمان اربعین حسینی گفت: برنامه ریزی تردد زائران اربعین کاری دشوار بود که وزارت راه به خوبی انجام داد و در این راستا برنامه ریزی و آمادگی برای حضور جهانیان در مراسم اربعین حسینی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسین یکتا رزمنده دفاع مقدس در آیین تجلیل از خادمان اربعین حسینی ضمن خداقوت به مجموعه وزارت راه و شهرسازی گفت: کار بسیار سنگینی در ایام اربعین صورت گرفت و این جنس کارها همانند دفاع مقدس سخت است، چراکه با آحاد مردم سرو کار دارد.

یکتا با ذکر خاطره ای ادامه داد: در سال۹۲ غربت مهران را  با سرمای هوا درک کردم.

وی افزود: همچنین خاطره ای که کام افراد بسیاری را شیرین کرد احیای پایانه ها بود که به همت وزارت راه و شهرسازی انجام شد.

این رزمنده دفاع مقدس تأکید کرد: اعزام زائران در سال‌های آتی بایستی سازمان دهی شود و یک سرود اربعینی نیز در این راستا تولید شود.
به گفته این جانباز دفاع مقدس ، امسال چه مراسم حج چه اربعین متفاوت‌تر از سال های گذشته بود و این روند باید برای سال های آتی ادامه‌دار شود و  همچنین تلفات حمل و نقل کمتر شود و به سمت ریلی شدن پیش برود.
وی تصریح کرد: با وجود رشد تعداد زائران، معتقدم که هنوز همه زائران اربعین نیامدند و قرار بوده است که همه خادم شوند تا مسیر شناسایی شود و آماده شویم تا تمام جهان در این مراسم حاضر شوند.
یعنی هنوز هندی ها، پاکستانی ها، اروپایی ها و آفریقایی ها و سایر جهانیان نیامده اند.
یکتا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بنا بر گفته امام خمینی (ره) روزی که ملت ایران و عراق باهم همصدا شوند اتفاق مهمی در منطقه می افتد که الحمدلله در جنگ قطره ای از خون شهدا هدر نرفته و امروز به راحتی در مسیر کربلا تردد می‌کنیم.
وی با ابراز امیدواری برای پرواز به سوی قبله اول مسلمین، عنوان کرد: اگر عاشقان حسینی از سراسر دنیا راه بیفتند ان‌شاءالله جاء الحق محقق می‌شود و پس از آن اربعین آغاز می شود که ما نیز به عنوان ایرانی مهمان نواز و زائرپذیر، بایستی آمادگی داشته باشیم.
همچنین تشکیل مجمع خیرین حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ضرورت دارد چرا که هرجا مردم‌ پای کار آمده اند، سرمایه شده اند و ان شاءالله این بنا که شکل گرفته باید قوت یابد.

گفتنی است مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی امروز با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و جمعی از معاونان وزیر، رؤسای اداره کل وزارت راه و شهرسازی استان‌ها و دیگر عوامل و متولیان برگزاری مراسم اربعین حسینی، هم‌اکنون در مرکز تحقیقات راه و شهرسازی در حال برگزاری است.