شناسهٔ خبر: 145997 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

احداث بیش از یکهزار کیلومتر راه‌روستایی در ۵ ماه ابتدای امسال/ رشد ۱۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای

سیلاب احداث بیش از یکهزار کیلومتر راه‌روستایی در ۵ ماه ابتدای امسال، کاهش زمان انتظار زوار اربعین در مرزها به کمتر از ۱۰ دقیقه، تقدیر از عملکرد وزارت راه و شهرسازی از سفرهای اربعین امسال و رشد ۱۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای از مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تجهیز ۶ پایانه مرزی، کاهش ترافیک، افزایش تعداد پروازها و انتقال زائران خارجی

وزیر راه و شهرسازی با برشمردن اقدامات صورت گرفته در ایام اربعین ضمن تجلیل از خادمان اربعین حسینی، به تجهیز ۶ پایانه مرزی، کاهش ترافیک در مسیرهای مواصلاتی، افزایش تعداد پروازها و فرودگاه‌های مبدا پروازهای اربعین ،افزایش و ایجاد ۱۰۰ هزار پارکینگ خودرو در پایانه‌ها و انتقال ۸۰ هزار زائر پاکستانی اشاره کرد.

زمان انتظار زوار اربعین در مرزها به کمتر از ۱۰ دقیقه رسید

وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از زحمات مجموعه وزارت راه و شهرسازی و شرکت‌های تابعه در همه بخش‌های حمل‌ونقل گفت: در نتیجه اقدامات انجام شده زمان‌ معطلی زوار در پایانه‌های مرزی به کمتر از ۱۰ دقیقه رسید.

فرآیندهای حمل‌ونقل بارهای معدنی اصلاح می‌شود

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌ و شهرسازی از انجام هماهنگی‌های لازم میان وزارت راه وشهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‏‌های ذیربط جهت اصلاح و بهبود فرآیندهای حمل‌ونقل بارهای معدنی خبر داد.

رضایت ۸۸ درصد زائران اربعین از حمل‌ونقل عمومی کشور

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده، ۸۸ درصد از مسافران عتبات عالیات در ایام اربعین از حمل‌ونقل عمومی کشور رضایت داشتند و به آن نمره قبولی دادند.

تملک ۷ هکتار زمین برای پایانه مرزی آستارا

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تملک هفت هکتار زمین برای پایانه مرزی آستارا و آمادگی برای ساخت پایانه خبر داد.

بیش از یکهزار کیلومتر راه‌روستایی در ۵ ماه ابتدای امسال احداث شد

معاون نگهداری راه‌های روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام اینکه هدف‌گذاری در حوزه ساخت راه‌های روستایی برای سال جاری ۲ هزار و ۷۵۰ کیلومتر تعیین شده است، گفت: در ۵ ماهه اول سال جاری بالغ بر ۱۰۱۰ کیلومتر راه روستایی احداث شده که تحقق اهداف سازمان در این بخش به ۳۷درصد رسیده است.

خسارت سیل منطقه آستارا به راه‌ها و ابنیه فنی ۳۰۶ میلیارد تومان برآورد شد

مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای میزان خسارت سیل اخیر استان گیلان در منطقه آستارا به راه‌ها و ابنیه فنی را ۳۰۶ میلیاردتومان برآورد کرد.

ترانزیت جاده‌ای ۱۸ درصد رشد یافت

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ترانزیت جاده‌ای از قلمرو کشور در شش ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش یافت.

صرفه‌جویی سالانه ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت با افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در بازدید از آزادراه شیراز-اصفهان گفت:‌ آزادراه شیراز-اصفهان به عنوان طولانی‌ترین و بزرگترین آزادراه کشور با ارزش روز ۲۵ هزار میلیارد تومان در دسترس هموطنان قرار می‌گیرد.

تسریع در ساخت آزادراه قائمشهر-ساری با اولویت بندی اجرایی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در بازدید از محورهای مواصلاتی مازندران، گفت: با اولویت‌بندی صورت گرفته در آزادراه قائمشهر-ساری، در حال حاضر عملیات اجرایی در ۱۰ کیلومتر ابتدایی این آزادراه در حال انجام است.

ارتقای شاخص‌های اقتصادی شرق استان هرمزگان با اجرای پروژه‌های راه‌های فرعی و روستایی

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: اتمام و بهره‌برداری پروژه‌های راه‌های فرعی و روستایی شرق استان هرمزگان می‌تواند در ارتقاء شاخص‌های اقتصادی مناطق روستایی، نقش بسزایی داشته باشد.

خدمات مدیران وزارت راه و شهرسازی در سفرهای اربعین فراتر از وظایف آنان بود

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ضمن تقدیر از مدیران مجموعه وزارت راه و شهرسازی و حضور ۲۴ ساعته آنان در پایانه‌های مرزی گفت: با تدابیر اندیشیده شده زمان ماندگاری زائران در ترافیک مسیرهای منتهی به مرزها از ۱۳ ساعت به ۲۰ دقیقه رسید.

وزارت راه و شهرسازی در اربعین امسال کار متفاوتی نسبت به گذشته انجام داد

نماینده مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از خادمان اربعین حسینی گفت:انصافاً در ایام اربعین حسینی،نظم و انضباط و پیش‌بینی‌های بسیار خوبی صورت گرفت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی از ماه‌ها قبل با دستور وزیر راه و شهرسازی کار خود را آغاز کردند، به طوری که وزیر نیز شخصا موضوعات مختلف را پیگیری می‌کرد.

تجلیل وزیر راه و شهرسازی از خادمین اربعین حسینی

مراسم تجلیل از خادمین اربعین حسینی در سال ۱۴۰۲ با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.