شناسهٔ خبر: 146038 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

واگذاری ۲۲۶ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در خراسان شمالی

واگذاری 226 قطعه جوانی جمعیت خراسان شمالی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: چهار هزار و ۴۰ نفر در خراسان شمالی حائز شرایط دریافت زمین از طرح جوانی جمعیت شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سیدعلی میرکریمی ۵ مهرماه در آیین اهدای ۲۲۶ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت اظهار کرد: سهم خراسان شمالی از نهضت ملی ۴۸ هزار واحد است که تا به امروز ۷۵ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: ۳۱ هزار و ۲۵۱ نفر حائز شرایط دریافت مسکن در استان شده‌اند که عملیات ساخت برای بیش از ۲۴ هزار واحد مسکونی آغاز شده و به صورت میانگین حدود ۴۰ درصد پیشرفت دارند.

میرکریمی بیان کرد: در ارائه خدمات به طرح نهضت ملی مسکن، دستگاه‌های مختلف تکالیف مشخص دارند که به لحاظ بودجه‌ای وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو و سازمان برنامه و بودجه هرکدام یک سوم سهم دارند.

این مسئول ادامه داد: تاکنون ۷۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شرکت‌های آب و فاضلاب و برق در استان پرداخت شده است تا خدمات زیربنایی لازم در نهضت ملی  را ارائه دهند.

میرکریمی به طرح جوانی جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: امروز ۲۲۶ قطعه در قالب طرح جوانه جمعیت به متقاضیان اهدا شد.

وی ادامه داد: این ۲۲۶ قطعه زمین حدود ۴۵ هزار متر مربع مساحت دارند که به صورت رایگان تحویل متقاضیان می‌شود و صرفاً هزینه آماده سازی آن ها پس از دو سال تنفس و طی اقساط هشت ساله دریافت می‌شود.

میرکریمی گفت: چهار هزار و ۵۶۹ نفر از استان در طرح خانواده و جوانی جمعیت نام کرده‌اند که چهار هزار و ۴۰ نفر از آن ها حائز شرایط دریافت زمین شده‌اند که در مراحل بعدی و پس از الحاق زمین‌های لازم به محدوده‌های شهری تحویل خواهد شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به اهدای چندین قطعه زمین به خانواده ایثارگران نیز اشاره کرد و افزود: در شهرستان گرمه ۳۸ قطعه زمین و در شهرستان جاجرم نیز ۱۵ قطعه زمین به خانواده ایثارگران تحویل می‌شود که هر کدام از این قطعه‌ها برای دو خانواده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از آغاز واگذاری ۲۲۶ قطعه زمین در قالب پویش پیامبر رحمت (ص) و ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از امروز در استان خبر داد.

میرکریمی گفت: مساحت این ۲۲۶ قطعه زمین حدود ۴۵ هزار متر مربع می شود که به صورت رایگان تحویل متقاضیان شده و صرفا هزینه آماده سازی آن‌ها پس از دو سال تنفس و طی اقساط هشت ساله دریافت می شود.

به گفته وی از این ۲۲۶ قطعه، ۱۰۲ قطعه در شهر جاجرم، گرمه ۴۸ قطعه، شوقان ۶ قطعه، تیتکانلو ۱۵ قطعه، صفی آباد ۱۰ قطعه، درق ۴۴ قطعه و یک قطعه در شهر قاضی قرار دارد.

وی تصریح کرد: تامین زمین برای سایر مشمولان این طرح در استان خراسان شمالی در حال پیگیری است تا در مراحل بعدی واگذاری به آنان انجام شود.
محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: کمبودهای خراسان شمالی در حوزه نهضت ملی مسکن را برطرف خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: استان خراسان شمالی در حال حاضر رتبه دهم را در نهضت ملی مسکن دارد که به دنبال ارتقای آن هستیم تا خدمات مناسبی را به مردم ارائه کنیم.

وی همچنین بیان کرد: در الحاق اراضی به محدوده به گونه‌ای اقدام شود که بخشی از زمین برای درآمدزایی و آماده‌سازی پروژه‌ها در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: به موازات پیشرفت فیزیکی پروژه مسکن نهضت ملی در استان، کاربری‌های مورد نیاز همانند مسجد، آموزشی بهداشتی و درمانی نیز دیده شود تا کاستی در آن‌ها وجود نداشته باشد.

سید محمد پاکمهر، نماینده مردم ۶ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد از درآمد خانواده‌ها به موضوع مسکن برمی‌گردد و یکی از نیازهای اساسی هر فرد در جامعه است.

وی گفت: کشور ما هشت سال برای ساخت مسکن تنفس داشت اما حتی یک مسکن نیز در قالب‌های مختلف ساخته نشد و اکنون علت تورم در حوزه مسکن نیز مشخص است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نیز یکی از سیاست های کشور، احداث چهار میلیون مسکن طی چهار سال است که سهم استان ۴۸ هزار واحد طی این مدت است.