شناسهٔ خبر: 146057 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اهتمام راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی برای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: سهمیه استان از طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۲۰۳ هزار و ۹۲۹ واحد است که از این میزان ۵۲ هزار واحد متعلق به مسکن روستایی است و اهتمام ویژه برای اجرای این طرح در روستاهای استان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو در دیدار با مدیرکل دفتر  امور زمین بنیاد مسکن کشور، افزود: شناسایی اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در روستاها و بکارگیری آنها برای اجرای این طرح در اولویت برنامه‌های راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی است و مشکلی از بابت تامین زمین در روستاها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد.

وی ادامه داد: تاکنون اراضی مورد نیاز برای توسعه مسکن روستایی تامین شده و در حال حاضر این اراضی قابلیت بارگزاری و ساخت ۳۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت:  در صورت شناسایی و اعلام نیاز، اراضی مورد نیاز در کوتاهترین زمان ممکن تامین و آماده اجرای طرح نهضت ملی مسکن می‌گردد.

حمزه‌لو افزود: باید سالانه ۱۳ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته و تحویل متقاضیان شود.