شناسهٔ خبر: 146103 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تحت پویش پیامبر رحمت(ص) ؛

جشن واگذاری ۳۱۱ قطعه زمین جهت حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد

آیین واگذاری زمین درقالب طرح جوانی جمعیت درراستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، آیین واگذاری ۳۱۱ قطعه زمین دراستان مرکزی با حضور مقامات استانی وخانوادهای متقاضیان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (استان مرکزی)، مصادف با ایام ربیع الاول و فرارسیدن ولادت پیامبراکرم (ص) وامام صادق(ع) آیین واگذاری ۳۱۱ قطعه زمین دراستان مرکزی با حضور مقامات استانی وخانوادهای متقاضیان انجام شد.

 حمید انعامی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی درحاشیه این آیین گفت: همزمان با سراسر کشور، تحت پویش پیامبر رحمت(ص) ۲۰ هزار قطعه زمین در استان‌های مختلف در ایام ربیع الاول در حال واگذاری‌ است‌.

وی افزود: سهم استان مرکزی دراین پویش ۳۱۱ قطعه زمین است که این زمین‌ها در سه شهر مهاجران، شهر امیرکبیر و شهر نیمور به خانواده‌های دارای سه فرزند واگذار می‌شود که دراین مراسم قرارداد واگذاری به تعدادی از خانواده های واجد شرایط تحویل می‌شود.

انعامی ادامه داد: تامین زمین برای سایر مشمولین این طرح درحال پیگیری است و در مراحل بعد زمین به آنها واگذار می‌شود.

 استاندار مرکزی نیز در این مراسم بیان داشت: استان مرکزی در زمینه پرداخت وام فرزندآوری و جوانی جمعیت رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده‌ و صف جدی در این خصوص وجود ندارد.

فرزاد مخلص‌الائمه افزود: این استان در برخی شاخص‌های قانون جوانی جمعیت پیشتاز است و یکی از این حوزه‌ها، پرداخت وام فرزندآوری‌ است.

وی ادامه داد: ۹۷ قطعه زمین در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) در شهر امیرکبیر و ۳۱۱ قطعه زمین نیز امروز در شهر مهاجران به خانواده‌های دارای سه فرزند اهدا شد.

استاندار مرکزی ادامه داد: یک‌هزار قطعه زمین نیز به زودی در استان مرکزی به خانواده‌های دارای سه فرزند اهدا می‌شود.

مخلص‌الائمه، با یادآوری تصویب قانون جوانی جمعیت توسط مجلس یازدهم و اجرای آن توسط دولت سیزدهم، افزود: این قانون از جمله قانون‌های طلایی مجلس شورای اسلامی است که سال‌ها در بلاتکلیفی باقی مانده‌بود اما در دولت سیزدهم اجرایی شد.

وی خاطر نشان کرد: جمعیت از جمله موضوعات بحرانی در کشور است و قانون جوانی جمعیت برای حمایت‌ از فرزندآوری و کمک به کاهش این بحران است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: این قانون تکالیف بسیاری را برای دستگاه‌های اجرایی ایجاد کرده و این تکالیف با سرعت در حال انجام‌است.

مخلص‌الائمه، با یادآوری برخی محدودیت‌ها در شهرهای بزرگ کشور در اعطای زمین، گفت: توسعه مراکز استان‌ها به شهرهای جدید سوق داده شده و پیش‌بینی می‌شود آینده مناسبی در انتظار این شهرها بویژه امیرکبیر و مهاجران باشد.

وی اظهار کرد: مباحث مقررات و ضوابط شهرسازی، سرانه ورزشی و آموزشی با دقت باید در این شهرها رعایت شود.

استاندار مرکزی افزود: اکنون در برخی از محلات شهر اراک به دلیل عدم توجه لازم به فضاهای عمومی و آموزشی، مشکلات آموزشی وجود دارد که در شهرهای جدید رفع این مشکل در دستور کار مسئولان است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: قانون جوانی جمعیت با قانون جهش تولید گره خورده و امید است استان مرکزی در این حوزه‌ها پیشتازی خود را حفظ کند.

وی گفت: تلاش است به تدریج خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در استان مرکزی شناسایی شوند تا نسبت به تامین زمین برای آنان اقدام شود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: چند قانون طلایی در مجلس یازدهم به‌تصویب رسید و دولت نیز با تلاش و غیرت زمینه اجرای این قوانین را در کشور فراهم کرد.

محمود احمدی بیغش افزود: قانون رتبه‌بندی معلمان از جمله این قوانین بود که سال‌ها باقی مانده بود و در دولت سیزدهم اجرایی شد.

وی ادامه داد: قانون مالیات بر خانه‌های بزرگ از دیگر مصوباتی است که با وجود اینکه قدرت‌های بزرگی راضی به اجرای این طرح نبودند، با تلاش دولت و مجلس شورای اسلامی اجرایی شد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، قانون نهضت ملی مسکن و ماده چهار قانون حمایت از جوانی جمعیت از دیگر اقدامات بزرگ دولت و مجلس شورای اسلامی است.

احمدی بیغش خاطر نشان کرد: اقدامات بزرگ دولت سیزدهم کمتر اطلاع رسانی شده که باید این ضعف برطرف شود.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم گام‌های بلندی در حوزه‌های مختلف از جمله سیاست‌ خارجی انجام داده که نتوانسته به مردم منتقل کند.