شناسهٔ خبر: 146126 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون استاندار اردبیل:

کارهای رویایی در دولت سیزدهم به حقیقت پیوست /شاهد انبوه عملیات اجرایی ساخت مسکن استان اردبیل هستیم

انبوه عملیات اجرایی ساخت مسکن استان اردبیل را شاهد هستیم معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تأمین زمین کار رویایی بود که در دولت سیزدهم به همت راه و شهرسازی استان اردبیل به حقیقت پیوست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در مراسم آیین واگذاری قرارداد زمین در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: با تلاش مؤثر راه و شهرسازی استان اردبیل تأمین زمین و ساخت واحدهای مسکونی در سطح استان آغاز شده و در شهرها و مناطق مختلف با تأمین زمین رایگان این کار با سرعت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در عرف اقتصادی ۳۵ درصد سبد خانوارها مسکن به خود اختصاص می‌داد که با این وضعیت تورمی این میزان به ۵۰ درصد رسیده که نقش مهمی را در سبد خانوارها به خود اختصاص داده است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ضرورت تأمین مسکن برای گروه‌های مختلف جامعه را با توجه به سنگینی اجاره بها یادآور شد و گفت: در سطح کشور چهار میلیون واحد مسکن و در استان اردبیل بیش از ۳۰ هزار واحد مسکن در حال احداث است که در شهر اردبیل تأمین زمین با مشکلاتی روبه‌رو بود که این معضل نیز از ابتدای امسال رفع شده و شاهد تأمین زمین رایگان هستیم.

میرجعفریان افزود: در دولت سیزدهم کارهای رویایی به حقیقت پیوسته و ما در شهرهای مختلف تأمین یک‌هزار هکتار زمین را با تلاش و پیگیری راه و شهرسازی انجام دادیم و سعی ما بر این است تا خانواده‌ها از بابت تأمین زمین آسوده باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار واگذاری رایگان زمین، در کمتر از یک سال عملیات اجرایی ۳۰ هزار واحد مسکن در استان اردبیل آغاز شده به طوری که در منطقه بنفشه‌درق جنگلی از ساخت و سازها را با انبوه عملیات ساختمانی شاهد هستیم.

میرجعفریان اضافه کرد: در کنار نهضت ملی مسکن، در قالب قانون جوانی جمعیت برای خانواده‌های سه فرزند به بالا و حتی سه قلوها و چهارقلوها تأمین زمین در شهرهای مختلف به متراژ ۲۰۰ متر انجام شده و این امر در مرحله اجرا است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از خانواده‌های حاضر در این جلسه به خاطر لبیک گفتن به فرمایشات مقام معظم رهبری در افزایش جمعیت قدردانی کرد و ادامه داد: امیدواریم این هدیه ناقابل دولت را خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر پذیرا باشند.