شناسهٔ خبر: 14613 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مهمترین اخبار استانی در هفته‌ای که گذشت؛

یادمان قربانیان حوادث رانندگی/ تدارک امکانات در مرزهای خوزستان و ایلام برای تردد زائران اربعین حسینی/ افتتاح بیش از دو هزار واحد مسکن مهر در زنجان

مرز مهران آمادگی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های خوزستان و ایلام برای تردد آسان زائران اربعین حسینی در مرزهای این استان‌ها و تدارک امکانات ویژه برای آنان، برگزاری مراسم مختلف به مناسبت یادمان قربانیان سوانح رانندگی در استان‌های مختلف، افتتاح بیش از دو هزار واحد مسکن مهر در زنجان و بسته شده پرونده مسکن مهر قم تا شهریور ۹۵ از جمله مهم‌ترین اتفاقات استان‌ها در هفته گذشته بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شرح زیر است

نام استان

مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته

ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ضمن اشاره به پروژه‌های آماده بهره‌برداری در این استان که به منظور رفاه حال زائران اربعین زودتر تا پیش از نیمه آذرماه افتتاح می‌شود، به مزایای دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات پرداخت و حاصل آن را شفافیت در برابر افکار عمومی و جلب بیشتر اعتماد شهروندان خواند.

سید کمال الدین جعفریان گفت: به منظور دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات اداره راه و شهرسازی ایلام اطلاعات طبقه بندی نشده را در پرتابل مربوط به این اداره قرار داده‌ایم که شهروندان می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی اداره به اطلاعات مورد نیاز خود به‌طور مستقیم دسترسی داشته باشند.

اردبیل

مدیرکل اداره راه و شهرسازی اردبیل ضمن تأکید بر ضرورت تسریع عملیات اجرایی پروژه‌های راهسازی در این استان اعلام کرد:‌ مطمئن باشید به هر تعهدی که درباره ادامه پروژه‌های راهی وشهری اردبیل بدهم ،عمل خواهم کرد.

خلیل محبت‌خواه از ۶ هزار و ۵۰۴کیلومتر راه در استان اردبیل خبر داد و گفت: پروژه‌های اردبیل - مشکین‌شهر به طول ۴۵ کیلومتر و خلخال - فیروز به طول ۳۳ کیلومتر از جمله پروژه‌های مهم استان به شمار می‌روند که قطعا در صورت اختصاص به موقع اعتبار توانایی تسریع در عملیات اجرایی آن‌ها را خواهیم داشت.

گیلان

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان از راه‌اندازی برج نوری در محور آزادراه رشت-قزوین خبر داد.

محمود ایرانپرست با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح روشنایی در ایمن‌سازی محورها گفت: مهمترین كاركرد سیستم‌های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق، امكان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب، تشخیص به موقع موانع در هنگام تاریكی بوده كه نتیجه ‌آن كاهش تصادفات و افزایش ضریب ایمنی ترافیك عبوری است.

هرمزگان

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان از تلاش برای رفع مشکلات پیش روی مسکن مهر ۱۰۴۸ واحدی رضوان میناب خبر داد.

فرشید دستوان در جلسه بررسی مشکلات مسکن مهر و خسارت‌های ناشی از بازندگی به این واحدها گفت: بخش‌هایی از محوطه مسکن مهر رضوان دچار آبگرفتگی شد که با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان این مشکل بزودی مرتفع می‌شود.

به گفته وی، آبگرفتگی بخشی از محوطه مسکن مهر رضوان به دلیل انحراف مسیر آب رخ داده و با اقداماتی که انجام خواهدشد، مشکلات پیش آمده حل می‌شود.

کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در همایش راهداری و حفظ اراضی دولتی در این شهرستان با گرامیداشت سالروز قربانیان سوانح جاده‌ای که ۲۴ آبان‌ماه به این عنوان نام‌گذاری شده است، گفت: در استان تصرف املاک به صفر رسیده است، که این مهم به همت و درایت استاندار بوده و حمایت وی از دستگاه‌های متولی حفظ املاک دولت این آمار را رقم زده است.

خداداد مقبلی ، گفت: محورهای این همایش حائز اهمیت بوده و جزء وظایف راه و شهرسازی محسوب می‌شود.

گلستان

مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان، يك نظام حرفه‌ای بالنده است نه صنفی، گفت: برداشت سال‌های اخیر جامعه از نظام مهندسی ساختمان به عنوان نظام صنفی، برداشت نادرستی است.

دکتر"منوچهر شیبانی اصل" عصر چهارشنبه در آیین معارفه و اعطای اعتبارنامه هیات مدیره جدید و تقدیر از هیات مدیره پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان، افزود: تفاوت این دو نظام در این است که نظام صنفی بر چارچوب پیشه و حقوق و منافع افراد متمرکز است اما در نظام حرفه ای دو بعد حرفه و مسوولیت ها و وظیفه ملی و منافع ملت مطرح است.

تهران

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از کاهش یک درصدی تصادفات جاده‌ای استان تهران در ۶ ماهه نخست سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

ذکریا صفرزاده گفت: صبح امروز ، پنجاه و دو مورد دیوار کشی و ۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه چهار چنار مهرآباد دماوند تخریب شد که ارزش ریالی آزادسازی مذکور در ۲۶ هکتار آزاد شده به صورت تقریبی ۵۳۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

سمنان

طرح جامع شهر سمنان در جلسه مورخ ۹۴/۵/۱۹ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب و طی نامه‌ای در مورخ ۹۴/۸/۴ جهت ابلاغ به استانداری سمنان ارسال شد.

طرح جامع شهرهای کل استان که متشکل از ۱۷ شهر است و تهیه طرح جامع شهر سمنان از جمله آن طرح‌هاست و با توجه به اینکه جمعیت این شهر در حال افزایش و رو به رشد و توسعه است، تهیه طرح جدید آن پیشنهاد و در آبان ماه سال ۹۴ امر به ابلاغ شد. 

لرستان

مديركل راه و شهرسازي لرستان گفت: با آغاز فصل سرما و احتمال شروع بارندگي در استان، ۳۵ تیم راهداری زمستانی در محورهای ارتباطی برفگیر و کوهستانی مستقر می‌شود.

شهرام ملكي با اعلام اين خبر گفت: زمان رسمی استقرار تیم‌های راهداری زمستانی از ۱۵ آذر تا  ۱۵ فروردین ماه سال آینده است.

وي افزود: اين اكيپ‌ها در مجموع شامل ۳۶۵ نفر هستند كه با استفاده از ۲۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین، كار برفروبي و بازگشايي راهها را در سطح محورهای ارتباطی استان انجام مي‌دهند.

زنجان

مدیرکل اداره راه و شهرسازی زنجان از افتتاح دوهزار و ۴۵۰ واحد مسکن مهر در هفته آینده با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در این استان خبر داد.

کلیم‌الله وثوقی از سفر احمد اصغری‌مهرآبادی در روز سه‌شنبه هفته آینده سوم آذرماه به استان زنجان خبر داد و گفت: در این سفر نزدیک به یکهزار و ۹۲۵ واحد در شهر زنجان (بالای ۲۵ هزار نفر)، ۵۲ واحد در ارمغان‌خانه، ۳۶ واحد در سجاس، ۱۲۹ واحد در هیدج، ۷۷ واحد در شهرستان زرین‌رود، ۲۰ واحد در شهر سلطانیه، ۱۲۶ واحد در صائین‌قلعه، ۵۴ واحد در آب‌بر و ۱۵ واحد در شهرستان ابهر به افتتاح خواهد‌رسید.

خراسان شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه هرچقدر مردم نسبت به موضوعات مربوط به خدمات اجتماعی‌ای که دولتمردان به آنها ارائه می‌کنند، بیشتر آگاه باشند، کارها سریع‌تر و بهتر پیش می‌رود، گفت: در صورت اجرایی شدن این موضوع بسیاری از طرح‌ها وپروژه‌های شهری زودتر به سامان می‌رسد.

خراسان جنوبی

طرح ویژه تفصیلی شهر تاریخی بشرویه در ششمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی خراسان جنوبی تصویب شد.

مهدی جعفری در این جلسه با بیان اینکه طرح ویژه تفصیلی بشرویه از سال ۹۰ شروع‌ شده است، گفت: در شورای عالی شهرسازی کشور برای پنج شهر طرح تفصیلی ویژه دیده‌ شده که شهر بشرویه به دلیل بافت تاریخی‌اش ‌یکی از آنهاست.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای تهیه طرح ویژه تفصیلی بشرویه ۱۱۵ میلیون تومان هزینه شده و در مراحل پایانی کار قرار دارد افزود: با تصویب این طرح در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان جهت تصویب ابتدا به شورای برنامه‌ریزی استان و بعد از آن نیز به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارسال خواهد شد تا بعد از تصویب اجرایی می‌شود.

کرمان جنوبی

مدیرکل راه وشهرسازی کرمان جنوبی ضمن اشاره به بازدید وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از روند عملیات ساخت ۴بیمارستان‌ گفت: در صورت تأمین اعتبار عملیات ساخت یک بیمارستان دیگر در شهرستان جیرفت را آغاز می‌کنیم.

حمد ساردویی در این‌باره اعلام‌ کرد:در‌ حال حاضر بیمارستان ۲۴ تختخوابی منوجان با زیربنای دو هزار و ۹۰۰ مترمربعی و اعتبار ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به وزارت بهداشت تحویل داده‌شد که پس از تجهیز آن از سوی این وزارتخانه به بهره‌برداری است.

خراسان رضوی

با هدف شفاف‌سازی بیشتر ،مصوبات کمیسیون ماده۵ خراسان رضوی روی سایت اداره کل راه وشهرسازی خراسان قرار گرفت.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی ضمن اعلام این خبر گفت: این اقدام با هدف شفاف‌سازی تصمیمات گرفته‌شده و یک نظارت عمومی انجام می‌گیرد تا درنهایت متضمن کیفیت و سلامت روند بررسی موضوعات حساسی باشد که به این کمیسیون ارجاع می‌شود. به این ترتیب اداره‌کل  راه وشهرسازی استان خود را در معرض قضاوت و نظارت عمومی قرار می‌دهد.

قم

سید سعید سیدعلایی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی در آیین معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: طرح مسکن مهر تا شهریور ۹۵ به پایان می‌رسد و شخص وزیر با جدیت این طرح را پیگیری می‌کند. سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم گفت: ۹۰ درصد از طرح تفصیلی شهر قم تاکنون تهیه شده است. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: به دلیل سرمای زودرس طرح راهداری زمستانی از سه هفته پیش آغاز شده است و در قالب آن یک هزار و ۴۱۳ اکیپ راهداری با ۱۵ هزار راهدار در یک هزار راهدار خانه فعالیت می‌کنند

تهران

مدیرکل راه و شهرسازی تهران در همایش یادمان قربانیان سوانح رانندگی از خسارت ۱۸ هزار میلیارد تومانی سوانح رانندگی به اقتصاد کشور به طور سالانه خبر داد و گفت: برای کنترل و کاهش بیشتر آمار تصادفات نیاز به ایجاد یک نهاد راهبر در کشور داریم.

فریبرز واحدی  با توجه به تأکیدات دکتر سعید معیدفر مشاور وزیر راه در امور اجتماعی و تشکیل کمیته‌ای جدید در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که مناسبات جدیدی را در حوزه اجتماعی و حقوق شهروندی  شامل می‌شود سعی کردیم به حوزه زندگی افراد آسیب‌دیده در سوانح رانندگی پرداخته و به آنها بیشتر توجه کنیم.

خراسان رضوی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان کمیته ایمنی استان به مناسبت آغاز دهه ایمنی و سلامت از مصدومان بیمارستان سوانح شهید طالقانی عیادت کردند.

محمدرضا اخوان‌عبداللهیان  در حاشیه این دیدار   خواب‌آلودگی ، خستگی و خطای انسانی را از دیگر عوامل مهم در وقوع حوادث دانست و افزود:در بعضی محورهای استان به منظور رفع خستگی مسافران مجتمع‌های خدماتی رفاهی باید احداث‌شود .

کرمان

مدیر راهداری اداره‌کل راه وشهرسازی کرمان اعلام کرد: با تدابیر اندیشیده‌شده توسط این اداره‌کل ، بارندگی‌های شدید هفته گذشته کمترین میزان خسارت را به جاده‌های شمال استان کرمان وارد کرد که کمتر از ۴ میلیارد تومان بود.

عطاالله منوچهری گفت: هفته گذشته خوشبختانه شاهد بارش‌های خوبی در استان بودیم که مردم استان و بخصوص کشاورزان را شادمان کرد.

لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته ۱۱۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده و همچنین در حوزه مدیریت اجرایی در ۲ سال اخیر ۲۴۱ هزار متر مربع ساختمان‌ دولتی ساخته شده است،

قاسم قاسمی در نشست شورای اداری استان گفت: در حوزه مدیریت اجرایی در ۲ سال اخیر ۲۴۱ هزار متر مربع ساختمان‌های دولتی ساخته شده است.

سیستان و بلوچستان

مدیرکل اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان پیشرفت فیزیکی کنونی عملیات باند دوم بزرگراه میرجاوه - زاهدان - بم را ۱۹ درصد اعلام کرد و گفت: تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه به دلیل نقش مهم آن در ترانزیت کالا در اولویت برنامه‌های اداره راه و شهرسازی استان قرار دارد.

مسعود مالکی در این خصوص بیان کرد: این محور به طول ۲۹۸ کیلومتر شامل سه بخش زاهدان - بم به طول ۱۸۶ کیلومتر، کمربندی زاهدان به طول ۲۸ کیلومتر و زاهدان - میرجاوه به طول ۸۴ کیلومتر است که در حال حاضر سه قطعه آن به طول ۱۰۲ کیلومتر از زاهدان به سمت بم در حال احداث است و سایر قطعه‌های آن تا انتهای حوزه استحفاظی به سمت بم مطالعه شده است.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اعلام کرد در سفر مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور به استان قرار شد پروازهای فرودگاه سنندج با هواپیماهای کوچک‌تر انجام شود و تعداد پروازها نیز افزایش یابد.

محمد صادق وجدی همچنین به دیدار مه‌آبادی از پروژه در دست اقدام فرودگاه سقز اشاره کرد و گفت: مشکل این پروژه مالی است و برای تکمیل این فرودگاه نیاز به منابع مالی داریم.

خوزستان

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: عملیات تعریض و بهسازی مسیر سوسنگرد-بستان-چذابه با ۲۶ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و اعتبارت ملی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور در حال اجراست.

مراد مهری افزود:  طول مسیر بستان به چذابه نقطه صفر مرزی حدود ۲۸ کیلومتر است که با آغاز عملیات تعریض و بهسازی از سال گذشته حدود ۹ کیلومتر از این مسیر به چهارباند رفت و برگشت مجهز شده است.

نظر شما