شناسهٔ خبر: 146158 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جشنواره شهید رجایی؛

اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در ترویج و توسعه فرهنگ نماز رتبه "خیلی خوب" کسب کرد

محسن شیرانی - اصفهان رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این اداره‌کل در جشنواره شهید رجایی براساس ارزیابی شاخص "ترویج و توسعه فرهنگ نماز" موفق به کسب رتبه "خیلی خوب" شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ محسن شیرانی رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: هیات ارزیابی ستاد اقامه نماز استان اصفهان با رویکرد اجرای مطلوب برنامه‌ها و فعالیت‌ها در دستیابی به اهداف متعالی اقامه نماز عملکرد این اداره‌کل را در سال ۱۴۰۱ در درجه "خیلی خوب" ارزیابی کرده است.  

وی افزود: در این راستا، اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از مجموع ۱۰۰۰ امتیاز  ۹۸۳، از ۱۰۰ عدد  ۹۸ و از مجموع ۳۵ امتیاز ۳۴.۵ را کسب نموده و  در زمره دستگاه‌های برتر استان در ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز قرار گرفته است.  

رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: عملکرد سـال ۱۴۰۱ این اداره‌کل در امر نماز، در راهبردهای "میزان تحقق برنامه‌های مصوب مندرج در توافق نامه" و "میزان تحقق تکالیف و ماموریت‌های عمومی و اختصاصی" مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.  

وی خاطرنشان کرد: گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده در زمینه فرهنگ اقامه نماز هر ساله توسط کارشناسان اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گردآوری، تدوین و در سامانه "سجاده" در مهلت مقرر بارگذاری می‌شود.  

شیرانی گفت: نتیجه نهایی ارزیابی عملکرد ادارات کل در شاخص ترویج فرهنگ نماز در فرایند جشنواره شهید رجایی، از سوی هیات ارزیابی عملکرد ستاد اقامه نماز استان و  بر اساس مؤلفه‌هایی از قبیل تقیّد به انجام ارزیابی‌های علمی و واقع بینانه، احصاء برنامه‌های دستگاه‌ها تحت ۳ راهبرد مدیریتی - تمهیدی، آموزشی– پژوهشی، تبلیغی- ترویجی و... در دستگاه‌ها استخراج و اعلام شده است.  

وی عنوان کرد: توجه و تاکید بر اصل خود ارزیابی توسط مجریان برنامه‌ها در دستگاه‌های اجرایی، توسعه امر ارزیابی و در نتیجه توجه به ترویج فرهنگ اقامه نماز در سطوح مختلف دستگاه‌های اجرایی (شهرستان، استان و مرکز) گروه بندی دستگاه‌های اجرایی بر اساس "ماموریت‌های ذاتی دستگاه، گستره اجرا، نوع و حجم مخاطبین، توجه به "نتایج" و "دستاوردهای" برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی و توجه جدی به امر بومی سازی برنامه‌ها در دستگاه‌ها نیز از دیگر موارد حائز اهمیت است.