شناسهٔ خبر: 146165 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک مسکن:

بیش از ۹۱ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن پرداخت شد

سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن با اعلام اینکه قرارداد تسهیلاتی ۲۸۶ هزار و ۷۱۵ واحد به میزان ۱۰۱ هزار و ۲۰۱ میلیاردتومان به امضا رسیده است، از پرداخت بیش از ۹۱ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان خبر داد.

عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روند ارایه تسهیلات نهضت ملی مسکن، میزان آورده و مشارکت متقاضیان و پرداخت تسهیلات به سازندگان را توضیح داد و گفت: از آغاز طرح نهضت ملی مسکن تاکنون یک میلیون و ۷۶ هزار و ۹۷۶ نفر در بانک مسکن افتتاح حساب کردند.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن، تعداد واحدهایی که قراردادهای تسهیلاتی آنها منعقد شده، به ۲۸۶ هزار و ۷۱۵ واحد و به میزان ۱۰۱ هزار و ۲۰۱ میلیاردتومان رسیده است.

حسینی گفت: از مجموع تسهیلات پرداخت شده و همچنین آورده متقاضیان که در حساب آنها موجود است در مجموع ۹۱ هزار و ۴۳۲ میلیاردتومان به حساب سازندگان واریز شده که ۵۱ هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان از این مبلغ از محل تسهیلات و ۳۹ هزار و ۹۰۰ میلیاردتومان از محل آورده متقاضیان است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، یکی از عوامل موفقیت تولید مسکن و اجرای قانون جهش تولید مسکن پرداخت تسهیلات بانکی است که در این خصوص همراهی بانک ها باید تقویت شود. همچنین بذرباش تاکید کرده است که بانک مسکن یکی از بانک‌هایی است که در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکرد مناسبی داشته و به تمامی تعهدات خود در همراهی دولت برای تولید مسکن عمل کرده است.