شناسهٔ خبر: 146212 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایمن سازی ۶ باب مدرسه حاشیه راه خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری

14020708000398_Test_PhotoN.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: جهت ارتقاء ایمنی تردد دانش آموزان از ابتدای سال ۶ باب مدرسه حاشیه راه های استان ایمن سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، محمد حاجی صفری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: دانش آموزان آسیب پذیرترین قشر در بین عابران پیاده محسوب می‌شوند و ارتقای ایمنی تردد محصلان، ارتقای فرهنگ ترافیک و همچنین جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی از مهمترین اهداف ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌هاست.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح ایمن سازی مدارس واقع در حاشیه راه‌ها عنوان کرد: این طرح با هدف آشنایی دانش آموزان مدارسی که در حاشیه جاده‌های استان قرارگرفته است با مسائل ایمنی عبور و مرور و خطرات تصادفات از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با همکاری پلیس راه و آموزش و پرورش هرساله برگزار می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای سال جاری برای ایمن سازی فیزیکی در سطح محورهای استان ، ۶ باب  مدرسه با نصب تابلوهای محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خط کشی عابر پیاده، نصب سرعت گیر، نصب چراغ چشمک زن و ... به منظور آرام سازی ترافیک و ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش آموزان در محدوده مدارس فراهم شده است.

حاجی صفری تصریح کرد: همچنین در بخش آموزش مدارس حاشیه راهها از ابتدای سال جاری ۱۰باب مدرسه و بیش از ۵۰۰ دانش آموز با اهداء اقلام کمک آموزشی بین دانش آموزان و آموزش عملی چگونگی عبور و مرور از عرض جاده و رعایت نکات ایمنی در بین دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها اجرا شده است.

وی یادآور شد: دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها به عنوان گروه‌های کاربران آسیب پذیر راه‌ها به حساب می‌آیند در همین راستا جهت افزایش ایمنی مدارس حاشیه راه‌های استان، کارشناسان ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به بازدید و انجام مطالعات اقدام کرده و مدارس را به منظور ایمن سازی اولویت بندی می‌کنند.

لازم به ذکر است از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۵ باب مدرسه حاشیه راههای استان ایمن سازی فیزیکی شده است و همچنین در همین مدت بالغ بر ۱۵۰ باب مدرسه و ۷۰۰۰ دانش آموز در طرح آموزش ارتقاء فرهنگ ترافیک در مدارس حاشیه راههای استان آموزش های لازم را دیده اند.