شناسهٔ خبر: 146224 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعمال تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض صدور پروانه در بافت فرسوده شهر دلند

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تخفیف صد درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی مسکونی در محدوده بافت فرسوده شهر دلند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گلستان،  مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران مشوق های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده در نظر گرفته که سازنده ها می توانند با استفاده از این بسته های تشویقی با کمترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.

وی افزود: در راستای اجرای ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، تخفیف ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده اعمال می شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: شورای اسلامی شهرها می توانند بمنظور به حداقل رساندن هزینه های نوسازی، تخفیف ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی بافت های فرسوده را در شهرها تصویب کنند.

ملک همچنین تصریح کرد: پیش از این شورای اسلامی شهرهای گرگان و آق قلا نسبت تخفیف صد در صدی عوارض صدور پروانه در محدوده بافت فرسوده اقدام کرده  بودند که زین پس در شهر دلند نیز این اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: در هفدهمین جلسه شورای مسکن استان نیز مصوب شد شهرداری ها و اعضای شورای اسلامی شهرها باید تخفیف ۱۰۰ درصدی را در جلسات شورا به تصویب برسانند.

ملک با بیان اینکه برنامه ریزی هایی برای صدور ۷ هزار پروانه در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری گلستان صورت گرفته، گفت: طی دو سال اخیر، شاهد افزایش شش برابری صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری گلستان به نسبت سال های پیش از ۱۴۰۰ هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: در بازه زمانی سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ تنها ۵۰۰ پروانه ساخت در بافت های فرسوده استان صادر شده که این رقم از آغاز دولت سیزدهم به ۲ هزار و ۸۰۰ واحد می رسد.