شناسهٔ خبر: 146251 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با ایام ماه ربیع الاول در آیین پویش پیامبر رحمت(ص) انجام شد؛

واگذاری ۴۷۵ قطعه زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت در خوزستان

جوانی جمعیت خوزستان ۴۷۵ قطعه زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت در خوزستان، همزمان با پویش پیامبر رحمت(ص) در سراسر کشور واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان (خوزستان)، مسعود بیات منش در آیین واگذاری ۴۷۵ قطعه زمین در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خوزستان که امروز ۸ مهرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در راستای عملیاتی کردن اجرای ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرده، یک قطعه زمین رایگان به افرادی که مشمول این قانون هستند واگذار کند، در استان خوزستان نیز ۴۷۵ قطعه زمین در سه شهرستان به افراد واجد شرایط واگذار می‌شود.

وی افزود: حدود ۲۱ هزار نفر در خوزستان در سامانه مربوط به این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که بعد از پالایش انجام شده تاکنون حدود ۲ هزار و ۸۰۰ نفر تایید نهایی شده و مشمول دریافت زمین رایگان در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: یک واحد برای اجرا و عملیاتی کردن این طرح در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان راه‌اندازی شده است و برنامه داریم در کمترین زمان برای واجدین شرایط اهدای زمین انجام شود.

بیات منش عنوان کرد: این زمین‌ها به افرادی تعلق خواهد گرفت که فرزند سوم آن‌ها از مهرماه ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد.

وی افزود: سامانه ثبت‌نام این طرح باز است و مهلت ثبت‌نام به پایان نرسیده است و افراد واجد شرایط دریافت زمین رایگان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه موردنظر نسبت به دریافت زمین رایگان در صورت داشتن شرایط و تایید نهایی اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: آیین‌نامه اجرایی این طرح توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن ابلاغ شده است و در این زمینه برای کلانشهرها و شهرهای با جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفر گفته شده با توجه به محدودیت‌های تامین زمین، زمین موردنظر در نزدیکترین شهر جدید تخصیص داده شود. برای اهواز در شهر شیبان تخصیص زمین انجام می‌شود و باقی شهرهای خوزستان در همان شهرها تامین انجام می‌شود مگر اینکه زمین در شهر مورد نظر وجود نداشته باشد و براساس قانون در شهری نزدیک به شهر مورد نظر تامین زمین انجام می‌شود.

بیات منش خاطرنشان کرد: هزینه آماده‌سازی زمین باید توسط افراد پرداخت شود و همچنین ارزش زمین نیز باید حدودا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان باشد و اگر زمین ۲۰۰ متری تخصیص داده شده دارای ارزش بیش از آن باشد اختلاف آن با قیمت کارشناسی باید توسط شخص پرداخت شود.