شناسهٔ خبر: 146284 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۱۸ هکتار از زمین های دولتی سیستان و بلوچستان به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال رفع تصرف شد

عطاء اله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف حدود ۱۱۸ هکتار از زمین های دولتی طی ۶ ماهه نخست سالجاری در این استان خبر داد و گفت: ارزش این اقدامات ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌ وشهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: با انجام فعالیت های شبانه روزی توسط گشت حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان و با هماهنگی نهادهای قضایی طی این مدت ۳۱ مورد اقدام برای مبارزه با زمین خواری در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل انجام شد که نتیجه آن رفع تصرف بی سابقه حدود ۱۱۸ هکتار بود.

وی اقدامات موثر و ارزشمند معاونت حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان را در کنار هوشیاری و تلاش یگان حفاظت اراضی را عامل موفقیت و اهرمی پیش برنده در مسیر مبارزه با زمین خواری عنوان کرد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: یگان حفاظت از اراضی این اداره کل با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.

اکبری با بیان اینکه در راستای حفاظت از اراضی دولتی اقدامات پیشگیرانه در بخش های اجتماعی، فرهنگی و آموزش مورد توجه است، گفت: این اداره‌کل با آموزش یگان حفاظت اراضی تمام سعی و اهتمام خود را در راستای جلوگیری از تصرف اراضی دولتی در مرحله اولیه به کار بسته تا اجازه داده نشود ساخت و ساز و مستحدثات صورت گیرد چرا که این امر از طرفی موجب تجری متصرفین و مهم‌تر از آن تضییع اموال عمومی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی دولتی ممنوع بوده و تصرف این اراضی به شمار می‌رود، گفت: سامانه ۱۶۵۶ به صورت شبانه روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی دولتی فعال بوده و مردم عزیز استان می توانند موارد تصرف و تعرض به اراضی دولتی را از طریق تماس با این شماره به یگان حفاظت اراضی گزارش دهند.