شناسهٔ خبر: 146295 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان مطرح کرد :

بسته های تشویقی نوسازی بافت های فرسوده فرصتی برای ساخت واحد مسکونی پایدار

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان بسته تشویقی شهرسازانه ١٩ بندی در خصوص سیاست های تشویقی کالبدی متضمن نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری، با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت ها و همچنین پیشبرد جهش تولید مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد.

گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، بسته تشویقی شهرسازانه ١٩ بندی در خصوص سیاست های تشویقی کالبدی متضمن نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری، با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت ها و همچنین پیشبرد جهش تولید مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد.

حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در تشریح این سیاست های تشویقی اظهار کرد: مصوبات ابلاغی دارای ویژگی های انعطاف پذیری مصوبه نسبت به شرایط ویژه ی هر شهر، رویکرد نوسازی محله ای، فرصت ویژه برای سازندگان و مالکان، توانمند سازی اقتصادی ساکنان بافت فرسوده از طریق انعطاف پذیری در ضوابط استقرار کاربری ها و با رویکرد در هم تنیدگی مسکن و اشتغال و ایجاد ارزش افزوده روی دارایی های ساکنان و افزایش کیفیت فضای سکونت است.

وی تصریح کرد: گره گشایی در صدور پروانه برای پلاک های مسکونی زیر حد نصاب تفکیک و ساخت این واحد ها، افزایش نفوذ پذیری (قابلیت دسترسی) محله و مشارکت شهرداری ها از ویژگی های دیگر آن است.

شبانی در ادامه گفت: جزییات ١٩ بندی بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت های فرسوده در چهار گروه انواع مشوق های پیش بینی شده در مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری شامل بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری، نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله ای، نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری و ضوابط تشویقی نوسازی قطعات غیر قابل تجمیع است.

وی خاطر نشان کرد: پس از دریافت این مصوبه طی نامه ای موارد مربوط به بسته ١٩ بندی تشویقی نوسازی بافت فرسوده به شهرداری ها نیز ابلاغ شد تا نسبت به تکالیف خود در این زمینه اقدام کنند.