شناسهٔ خبر: 146308 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل خبر داد؛

اجرای طرح بیمه تکمیلی درمان عمر و حوادث رانندگان بخش کالا استان کرمانشاه

محمد احمدی - کرمانشاه معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: شیوه نامه اجرای طرح بیمه تکمیلی درمان عمر و حوادث رانندگان بخش کالا تدوین و آماده اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)  محمد احمدی گفت: شیوه نامه اجرای طرح "بیمه تکمیلی درمان عمر و حوادث رانندگان بخش کالا تدوین و آماده اجرا شدن است.

وی گفت: یکی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در قبال رانندگان حمل و نقل عمومی برون شهری؛ بهبود وضعیت رفاهی، تأمین اجتماعی آن ها و حفظ جان انسان هاست؛ لذا با توجه به افزایش هزینه‌های درمان و آسیب پذیر بودن قشر رانندگان، طرح بیمه تکمیلی درمان رانندگان بخش کالا از سال ۱۳۹۷ با همکاری صنوف مرتبط اجرایی شده است.

احمدی افزود: اجرای این طرح، ضمن این که منجر به افزایش رضایت مندی رانندگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای می گردد در ارتقاء سطح ایمنی سفرهای برون شهری و همچنین افزایش سطح سلامت رانندگان، آسایش فکری و روحی آنان نیز مؤثر خواهد بود.

وی در ادامه گفت: به منظور بهره‌مندی رانندگان از خدمات بیمه تکمیلی و در جهت ارائه خدمات مناسب تر به رانندگان گرامی و خانواده تحت تکفل آن‌ها و تحقق اهدافی همچون تداوم و شفافیت مبالغ پرداختی جهت اجرای طرح در قراردادهای بیمه تکمیلی درمان رانندگان بخش کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با استمرار خدمات بیمه تکمیلی رانندگان برون شهری و نظارت بر وصول دقیق و واریز آن به شرکت‌های بیمه مربوطه را تا زمان تصویب لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی در مجلس شورای اسلامی پیگیری و ابلاغ می کند.

احمدی عنوان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با نظارت بر اجرای مفاد قرارداد منعقده کانون‌ها(شرکت‌ها، رانندگان و کامیون‌داران) با شرکت بیمه‌گر با توجه به نقش نظارتی در قرادادهای منعقده نسبت به رعایت کلیه ضوابط و مقررات مربوطه توجه جدی دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در پایان گفت: رانندگان حوزه حمل و نقل کالا در صورت نیاز می توانند نسبت به تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان کرمانشاه پل ارتباطی این اداره کل نسبت به راهنمایی و یا ارسال نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود اقدام کنند.