شناسهٔ خبر: 146447 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

موانع تولید مسکن برداشته شود

آذری عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه تصمیم وزیر راه و شهرسازی در خصوص نهضت ملی مسکن یک تصمیم درست و پایدار است، اظهار کرد: کلیت برنامه‌ها در خصوص ارائه مسکن با وزیر راه و شهرسازی است و در این راستا تصمیم‌گیری بر عهده این وزارتخانه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پانا،علی آذری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس در خصوص تأمین اقلام اساسی پروژه‌های نهضت ملی مسکن گفت: به گفته وزیر راه و شهرسازی عرضه فولاد و سیمان در بورس عامل بهم ریختگی قیمت مسکن است.

آذری افزود: با دو استدلال با وزیر راه و شهرسازی موافقم چرا که در وهله اول اجرای پروژه‌های ملی مسکن با وزارت راه و شهرسازی است و یکی از موانعی که باعث عدم به سرانجام رسیدن پروژه‌ها می‌شود، چندگانگی تصمیم گیری است.

همچنین دولت در جراحی اقتصادی دنبال چابک سازی دولت است و این ارائه فولاد و سیمان در بورس بر خلاف این موضوع است.

وی ادامه داد: کلیت ارائه مسکن با وزیر راه و شهرسازی است و در این راستا تصمیم گیری بر عهده این وزارتخانه است.

از سوی دیگر عرضه سیمان و فولاد به دلایل مختلف قیمت‌ها را کنترل نمی کند چون ذات بورس مالی و سرمایه‌ای است و در حال حاضر رقابت نامتوازنی بین سهام‌داران حقیقی و حقوقی شکل گرفته است و نیازمند اصلاح ساختار است چرا که بورس ما با بورس جهانی شکاف و فاصله بارزی دارد

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نظر به این‌که ساخت ۴ میلیون مسکن در دستور کار دولت است، موانع تولید مسکن بایستی برداشته شود.

وی اضافه کرد: مسکن به کالای سرمایه ای تبدیل شده است و برای خروج آن از سرمایه ای بودن و تبدیل به کالای خدماتی، تأمین کالای اساسی ساخت آن و پایین آمدن هزینه تولید نهایی مسکن ضروری است.

آذری تاکید کرد: دو استدلال چابک سازی و خروج مسکن از کالای سرمایه ای نشان دهنده این است که نظر و تصمیم وزیر راه و شهرسازی درست است و او به دنبال یک تصمیم پایدار است.