شناسهٔ خبر: 146460 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد:

سند جدید ملی توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی به زودی ابلاغ می شود

آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه در دولت سیزدهم ۱۸۰۰ پروژه بازآفرینی در بافت‌های فرسوده در دست اجراست، گفت: سند جدید ملی توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی در دولت تصویب شده و به زودی ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، امروز دوشنبه ۱۰ مهر در مراسم گرامیداشت روز جهانی اسکان بشر با شعار اقتصادهای شهری تاب آور، شهرها به مثابه پیشران رشد و احیا، گفت: سند جدید ملی توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی در هیات دولت تصویب شد و به زودی، ابلاغ می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، ادامه داد: عملیات نوسازی بیش از ۱۵۳ هزار واحد در دولت سیزدهم. آغاز شده که از این تعداد، حدود ۴۹ هزار واحد به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه ۱۸۰۰ پروژه در بافت‌های فرسوده در حال اجراست، افزود: پیگیری برنامه جامع اقدام مشترک بر اساس تامین منافع  تمام دستگاه‌های ذینفع در قالب برنامه هفتم توسعه تدوین شده و پیگیری می‌شود.

آیینی گفت:  اعطای سند به ساکنان در بافت‌ها از دیگر اقدامات برای ساماندهی بافت فرسوده است. در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار متقاضی برای دریافت سند ثبت‌نام کردند.

به گفته آیینی، دولت سیزدهم با هدف تامین مسکن به خصوص برای دهک‌های کمتر برخوردار برنامه‌هایی از جمله نهضت ملی مسکن، احداث شهرک‌های جدید در شهرک‌های ساحلی را در برنامه دارد.

وی کاهش قیمت تمام شده مسکن را به عنوان رویکرد دولت عنوان کرد و گفت: دولت سیزدهم به صورت منسجم به دنبال کاهش قیمت تمام شده مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بدمسکنی گفت: شتاب‌بخشی به جریان نوسازی بافت‌های فرسوده با هدف ارتقای ایمنی ساکنان در این بافت‌ها از دیگر برنامه‌های دولت است.

آیینی ادامه داد: ارائه بسته‌های تشویقی به سازندگان، انبوه‌سازان و ساکنان در بافت‌های فرسوده از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برای نوسازی بافت فرسوده است.