شناسهٔ خبر: 146472 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختتامیه نخستین جشنواره نوآوری‌های صنعت راه و ساختمان استان اصفهان

عکس اخبار اختتامیه جشنواره اصفهان اختتامیه نخستین جشنواره نوآوری‌های صنعت راه و ساختمان استان اصفهان با هدف حمایت از طرح‌های خلاقانه و نوآور برگزار شد.  

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مرحله نهایی و اختتامیه نخستین جشنواره نوآوری‌های صنعت راه و ساختمان استان اصفهان با حضور جمعی از مدیران کشوری و استانی، اساتید و دانشجویان، سرمایه گذاران بخش خصوصی، انبوه سازان مسکن وساختمان و فعالان صنعت راه و ساختمان برگزار شد.  

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جشنواره اظهار کرد: در راستای حمایت از طرح‌های خلاقانه و نوآور در صنعت راه و ساختمان، جشنواره‌ای برنامه ریزی و اجرا شد تا به این منظور محصولات فناورانه به سازندگان و فعالان صنعت راه وساختمان، سرمایه گذاران بخش خصوصی و تامین کنندگان تسهیلات دولتی معرفی شود.  

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره نوآوری‌های صنعت راه و ساختمان استان اصفهان افزود: در این رویداد مخترعین، فناوران، استارت آپ‌ها وشرکت‌های دانش بنیان وخلاق درحوزه راه و ساختمان مشارکت داشتند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: حدود ۴۰ محصول و طرح برای این جشنواره ارسال شد که توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفت.  

وی خاطرنشان کرد: با هدف شکل‌گیری رویدادی علمی و کاربردی، در این جشنواره از داوری اساتید دانشگاهی و متخصص در دستگاه‌های اجرایی و انجمن‌هایی متولی راه و ساختمان بهره گرفته شد.  

قاری‌قرآن بیان کرد: ۲۵ طرح از شرکت‌های دانش‌بنیان، مخترعین و فناوران پس از داوری مورد پذیرش قرار گرفت که بعضا برای حضور در نمایشگاه و بعضی دیگر علاوه بر حضور در نمایشگاه، محصول خود را نیز ارائه دادند.  

وی عنوان کرد: براین اساس مسابقه‌ای در نظر گرفته شد و محصولات پس از ارائه از منظر پنج معیار مورد داوری قرار گرفتند که این معیارها شامل خلاقیت و نوآوری، انطباق با طرح‌های کشور، ویژگی محصول در مقایسه با محصولات داخلی و خارجی، چشم‌انداز بازار محصول و بهینه سازی مصرف انرژی و سازگاری با محیط زیست است.