شناسهٔ خبر: 146490 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای امسال تا کنون تصویب شد؛

۳۰۶ مصوبه در جلسات کارگروه امور زیربنایی وکمیسیون ماده ۵ استان خوزستان

کوچک پور معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان خوزستان با بیان اینکه امسال تا کنون ۱۶۲ مصوبه برآیند جلسات کمیسیون ماده پنج استان بوده است، گفت: جلسات کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست ۱۴۴مصوبه در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، گردشگری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان (خوزستان)، شبنم کوچک پور با اشاره به اینکه وظایف حوزه شهرسازی و معماری به چند بخش و سرفصل تقسیم می‌شود، اظهار کرد: راهبری و نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری و راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرح‌های توسعه عمران از جمله وظایف این معاونت است.

وی، راهبری و نظارت بر اجرای آیین‌نامه‌های مربوط به نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه عمران، راهبری دبیرخانه‌های کمیسیون‌های تخصصی مسکن و شهرسازی و کمیسیون ماده پنج استان، راهبری و نظارت بر طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در سطوح ملی و نظارت بر تنظیم قرارداد مهندسین مشاور را از دیگر وظایف این حوزه برشمرد.

کوچک پور خاطر نشان کرد: از اولویت‌های ما در حوزه معماری و شهرسازی تهیه طرح‌های تفصیلی استان خوزستان است.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان خوزستان با بیان اینکه طرح‌های جامع برای اکثر شهرهای استان تهیه شده است، افزود: در سال‌های اخیر قرارداد تهیه طرح‌های تفصیلی برای اکثر شهرهای استان منعقد شده و به گونه ای برنامه‌ریزی بعمل آمده است که تا یکی دو سال آینده تمامی شهرهای استان ‌که مشمول تهیه طرح تفصیلی هستند از این طرح برخوردار شوند.

کوچک پور اضافه کرد: در سالجاری تعداد ۲۲ جلسه کمیسیون ماده پنج در استان برگزار شد که ۵۴ مصوبه داشت، حدود ۳ جلسه خاص طرح‌های تفصیلی برگزار و ۲ طرح تفصیلی نیز ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گیری در خصوص تعیین کاربری مواردی که در خارج از محدوده شهرها می‌باشد در کارگروه امور زیربنایی انجام می‌شود، گفت: در این زمینه سالجاری ۵ نشست کارگروه امور زیربنایی در استان خوزستان برگزار شده است.