شناسهٔ خبر: 146496 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز ساخت راهدارخانه جدید جاده سپیدان – یاسوج

آغاز ساخت راهدارخانه جدید جاده سپیدان – یاسوج معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از آغاز عملیات اجرایی راهدارخانه جدید جاده سپیدان– یاسوج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس)، عبدالمجید دستاران معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حاشیه مراسم آغاز به‌کار عملیات اجرایی این طرح با بیان این که عملیات تسطیح زمین و محوطه سازی انجام شده است، گفت: ساخت این راهدارخانه در زمینی به مساحت ۵ هزارمتر مربع با زیر بنای حدود ۲۰۰ متر مربع برای اعیانی و ساخت سوله شن، نمک و نگهداری ماشین آلات این راهدارخانه هم اکنون در دست اجرا است.

وی گفت: بیش از سه میلیارد تومان برای ساخت این مکان در نظر گرفته شده است.

فرماندار سپیدان هم با اشاره به ویژگی‌های خاص آب و هوایی کوهستانی جاده سپیدان – یاسوج، گفت: جاده مذکور از راه‌های اصلی و مهم بین دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد است و دارای ویژگی خاص آب و هوایی است به گونه‌ای که شیب‌های تند سختی کار را در زمان بارش چند برابر می‌کند.

علیرضا سامری گفت: وجود سیلاب ها، بارش برف و بوران شدید و مه گیر بودن، ضرورت ایجاد تجهیزات و راهدارخانه جدید این جاده را دوچندان می‌کند.

سامری ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته عملیات اجرایی راهدارخانه جدید این جاده در منطقه چهار مورون آغاز و کلنگ ساخت آن امروز با حضور مسوولان استانی و شهرستان سپیدان به زمین زده شد.