شناسهٔ خبر: 146636 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان اصفهان:

نقش جاده ها در وقوع تصادفات ۳ درصد است

جاده ها تنها 3درصد در وقوع تصادفات نقش دارند مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: عوامل انسانی و کیفیت پایین خودرو مهم‌ترین عامل تصادفات استان اصفهان است و ایمنی راه‌ها تنها ۳ درصد در وقوع حوادث نقش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: عوامل انسانی و کیفیت پایین خودرو مهم‌ترین عامل تصادفات استان اصفهان است و ایمنی راه‌ها تنها سه درصد در وقوع حوادث نقش داشته است.

دادخواه در نشست با فرماندار تیران و کرون به موضوعات حوزه راه این شهرستان اشاره و اظهار کرد: آمار تصادفات جاده‌ای طی ۱۰ سال گذشته در استان اصفهان کاهشی بود، اما امسال مثل کل کشور روند افزایشی داشته که خطای رانندگی و مشکلات فنی و ایمنی خودرو مهمترین عامل در وقوع حوادث بوده است.

وی افزود: مشکلات راه و جاده در وقوع تصادفات ۳ درصد نقش داشته که سعی شده با ایمن‌سازی، نصب علائم و اصلاحات هندسی ایمنی افزایش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به روند افزایشی وقوع تصادفات یادآور شد: رشد سفرها در شش‌ماهه امسال در وقوع حوادث نقش داشته و این آمار فزاینده شده است.

وی به دغدغه رانندگان در خصوص اصلاح آسفالت جاده‌ها اشاره کرد و گفت: پروژه روکش آسفالت در سطح جاده‌های استان اصفهان در حال انجام است و بیش از ۲۰ کیلومتر عملیات آسفالت در جاده‌های تیران و کرون انجام خواهد شد.

به گفته دادخواه، روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از جاده داران به تیران در محدوده بخش کرون در فصل پاییز انجام و در صورت مساعد بودن وضعیت هوا، آسفالت ۷ کیلومتر باقیمانده کمربندی تیران به داران نیز اصلاح خواهد شد.

وی یادآور شد: این پروژه روکش آسفالت بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان اصفهان، ادامه داد: اجرای پروژه‌های راهداری به همکاری دستگاه‌های خدمات رسان مثل آب، گاز و برق برای جابجایی تأسیسات نیاز دارد و هر قدر همکاری مسئولان این سازمان‌ها بیشتر باشد سرعت کار نیز افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: بهره‌برداری زیرگذرهای محور تیران به داران و تقاطع غیره مسطح ورودی شرقی تیران مستلزم همکاری دستگاه‌های خدمات رسان است.

احداث زیرگذرهای محور تیران به داران برای کاهش تصادفات

همچنین فرماندار تیران و کرون با اشاره به پروژه‌های احداث زیرگذرهای محور مواصلاتی تیران به داران، گفت: این پروژه‌های راهداری در کاهش تصادفات نقش مهمی دارد.

به گفته علی محمدی کیا، تردد روستاییان از عرض جاده به دلیل نبود زیرگذر حادثه‌آفرین است که احداث پنج زیرگذر مصوب و در حال اجرا است و طرح مابقی نقاط روستایی و جاده‌ای مطرح شده تا پس از تصویب، تأمین اعتبار و اجرایی شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اداری، خدمات رسان و دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در آزادسازی مسیرهای منتهی به زیرگذرها همکاری کنند.

فرماندار تیران و کرون نیز از دستگاه‌های خدمات رسان خواست تا در جابجایی تأسیسات تعلل نکنند و مانع از تسریع پروژه‌های راهداری نشوند.

محمدی کیا بر ضرورت رفع مشکلات راه‌های روستایی نیز تأکید و خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تعامل با دهیاری‌ها و بودجه‌های محلی نسبت به رفع مشکل آسفالت راه‌های روستایی مساعدت کند.