شناسهٔ خبر: 146662 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی:

بیشترین قیر رایگان در دو سال دولت سیزدهم به خوزستان اختصاص یافته است

خوزستان مدیرعامل شرکت بازآفریی شهری گفت: در دو سال دولت سیزدهم بیشترین قیر رایگان ویژه بافت فرسوده را به خوزستان اختصاص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی(خوزستان)، محمد آئینی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، شامگاه چهارشنبه ۱۲ مهرماه در ارتباط زنده تلفنی با بخش خبری ۲۳ شبکه استانی سیمای خوزستان اظهار داشت: در ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی بر اساس سند ملی بازآفرینی شهری آمده است: مناطقی که دچار مشکل هستند و ادامه زیست انسانی در آن در خطر است، مانند منطقه منبع آب اهواز که روی لایه‌های رانشی است، برنامه جابجایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی از طریق اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ۲۵ هکتار زمین را برای جابجایی منطقه منبع آب در نظر گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفریی شهری گفت: آنچه در این پروژه سهم دولت می‌باشد بیش از ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطر نشان کرد: منابع ساخت منازل برای این جابجایی نیز از طریق بخش خصوصی تامین شده است.

آئینی اظهار کرد: از همین روی مدتی پیش پروژه ۱۶۸۰ واحدی سپیدار آغاز شد که این پروژه تا زمان حاضر در مجموع ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین در خصوص دستگاه‌های خدمات‌رسان و زیرساخت‌ها به سبب همکاری، همراهی و تعاملی که در مجموعه عمرانی استانداری و استان خوزستان وجود دارد، پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفریی شهری در خصوص منابع تامین قیر رایگان شهرداری ها بیان کرد: یک منبع از طریق وزارت کشور و سازمان همیاری شهرداری ها و دیگری در بافت فرسوده و بازآفرینی شهری نیز از طریق وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران تامین می شود.

وی یادآور شد: در بازدیدی که از پروژه ۱۶۸۰ واحدی سپیدار اهواز داشتیم، مشاهده کردیم که دستگاه‌های خدمات‌رسان همگی پای کار هستند، برق رسانی انجام شده و شبکه آب و فاضلاب نیز در حال انجام است.

آئینی گفت: استان خوزستان برای ما در اولویت است؛ بر اساس قانون بودجه قیر رایگان برای شهرداری‌ها از دو منبع تامین می‌شود؛ در طول دو سال نخست دولت سیزدهم، بالاترین تخصیص را به استان خوزستان دادیم که مبلغ آن ۸۵ میلیارد تومان می باشد.

وی افزود: باتوجه به میزان قیری که در اکثر شهرهای استان توزیع شده است، بسیاری از معابر و خیابان‌های شهرهای استان از همین طریق روکش آسفالت شدند.