شناسهٔ خبر: 146667 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

رفع کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در راستای تامین زمین برای اجرای قانون جهش تولید مسکن در استان گلستان، توافق با مالکین حقیقی و حقوقی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در استان های شمالی کشور با توجه به وجود اراضی مرغوب کشاورزی با مشکل تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن روبرو هستیم که رفع این معضل یکی از اولویت های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

وی افزود: از ماده ۷ تا ۱۲ قانون جهش تولید مسکن روش های تامین زمین عنوان شده که استان ها می توانند از این ظرفیت برای تامین زمین استفاده کنند.

مالکی در هجدهمین جلسه شورای مسکن استان گلستان گفت: توافق با مالکین حقیقی و حقوقی یکی از این موارد است که اقدامات استان گلستان در این حوزه قابل تقدیر است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین ادامه داد: چنانچه اراضی اطراف شهرهای استان گلستان ظرفیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را داشته باشد، پس از انجام مطالعات و اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی تاییدیه الحاق این زمین ها را به بافت صادر خواهد کرد.

وی در ادامه در خصوص ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، ۲۰  درصد تسهیلات بانک ها باید به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یابد که در استان گلستان  بانک ها همکاری خوبی با سازندگان دارند.

مالکی همچنین تصریح کرد: با رایزنی های انجام شده در شورای پول و اعتبار، نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: همچنین به منظور حمایت از سازندگان و متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تسهیلات بانکی نیز از ۳۰۰ به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

احداث ۶ شهرک در گلستان

علی محمد زنگانه استاندار گلستان نیز در این جلسه از احداث پنج شهرک در استان خبر داد و گفت: برای احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، شهرک های جدید در استان گلستان احداث خواهد شد که در حال حاضر مطالعات این طرح ها در حال بررسی است.

وی افزود: طرح مطالعاتی شهرک مسکونی اینچه برون در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصویب و به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است.

استاندار گلستان ادامه داد: با تصویب این طرح ها بخش عمده ای از اراضی لازم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین خواهد شد.

گفتنی است هجدهمین جلسه شورای مسکن استان به ریاست زنگانه استاندار گلستان و حضور مالکی معاون وزیر  راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، ملک مدیرکل راه و شهرسازی و سایر اعضای شورای مسکن استان برگزار شد.

این جلسه شامگاه چهارشنبه ۱۲ مهر ماه و با دستور کار گزارش اقدامات انجام شده در حوزه نهضت ملی مسکن و اقدامات صورت گرفته بابت تامین اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح در گلستان برگزار گردید.