شناسهٔ خبر: 146704 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

واریز وجه ۲۸ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل / تأمین زمین ۳۲ هزار متقاضی مسکن استان

واریز وجه ۲۸ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از کل متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان اردبیل ۲۸ هزار متقاضی واریز وجه اولیه را انجام دادند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای مسکن استان اردبیل که با حضور استاندار اردبیل، تیم‌های نظارتی وزارت راه و شهرسازی و کشور و اعضای شورای مسکن استان در محل استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس سیاست وزارت راه و شهرسازی برای اجرای نهضت ملی مسکن در استان اردبیل از بین ۱۱۸هزار ثبت نامی، مشخصات ۴۱هزار و ۱۲۵نفر واجد شرایط و صلاحیت تشخیص داده شد تا به تأیید نهایی برسند.

وی گفت: از این تعداد ۲۸ هزار متقاضی واریز وجه اولیه ۴۰ میلیونی را انجام دادند و ما برای ۳۲ هزار متقاضی تأمین زمین را انجام دادیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی ۲۲ هزار واحد در اردبیل و سایر شهرستان‌ها آغاز شده که ۱۰هزار واحد در مرحله فوندانسیون و مابقی در سایر مراحل اجرایی است.

دبیر شورای مسکن استان اردبیل افزود: این پروژه ها در شهر اردبیل در سه سایت ، اندیشه به تعداد سه هزار واحد، شهید سلیمانی به تعداد ۱۴ هزار و۲۲۰ واحد و شهرک شهید خراسانی به تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در حال انجام است.

حیدری به انعقاد قرارداد بانکی هشت هزار متقاضی و واریز بخشی از مبالغ اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۲هزار و ۲۲۷واحد نهضت ملی مسکن در استان به بانک‌های عامل معرفی شده که در قالب بافت فرسوده، خودمالکی و پروژه‌های احداثی نهضت ملی مسکن بانک‌های عامل موظف هستند پرداخت تسهیلات را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهند.

وی تصریح کرد: برخی بانک‌های عامل باید به پرداختی خود در حوزه بافت فرسوده و خودمالکین سرعت بدهند و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیز که به صورت گروهی پرداخت تسهیلات انجام می‌شود، کمکی جدی داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اردبیل ضرورت تکمیل این پروژه‌ها را با اولویت یادآور شد و افزود: امیدواریم هر چه سریع‌تر و تا پایان دولت سیزدهم طرح‌های نهضت ملی مسکن به سرانجام برسد.