شناسهٔ خبر: 146785 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۷۰۰ قطعه زمین برای اجرای طرح جوانی جمعیت حوزه سیستان به واجدان شرایط واگذار می‌شود

علی پودینه.jpg رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان زابل گفت: ۷۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ مترمربعی در قالب طرح جوانی جمعیت در حوزه سیستان (زابل، هامون و نیمروز) به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(سیستان و بلوچستان)، علی پودینه رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان زابل گفت: زمین‌های طرح جوانی جمعیت به صورت رایگان به متقاضیان واگذار می‌شود و هزینه آماده‌سازی در اقساط هشت ساله با تنفس ۲ ساله از متقاضیان اخذ خواهد شد.

وی با بیان اینکه بحث جمعیت، ترکیب و ساختار آن یکی از مولفه های مهم برای هر کشوری محسوب می شود چرا که در ابعاد مختلف تاثیرگذار است، گفت: ساخت منزلی که قابل سکونت و در شان خانواده های منطقه باشد از اهداف این اداره همسو با اداره کل راه و شهرسازی استان است و امیدواریم با اعطای این اراضی بتوانیم گامی موثر در زمینه جوانی جمعیت برداریم.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان زابل بیان کرد: در حال حاضر ۶۳۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصد در حال ساخت است.

پودینه سهمیه شهرستان زابل در طرح نهضت ملی مسکن را در افق چهار ساله ساخت ۱۳ هزار و ۵۶ واحد مسکونی عنوان کرد و افزود: متقاضیان واجد شرایط این طرح می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی  saman.mrud.ir  نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

گفتنی است مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد. 

شهرستان‌های زابل، هامون، نیمروز و میرجاوه  در شمال سیستان و بلوچستان مشمول جوانی جمعیت در طرح نهضت ملی مسکن می‌شوند.