شناسهٔ خبر: 146824 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۶۸ طرح عمرانی در روستاهای سیستان و بلوچستان آماده افتتاح است

مصطفی بیک مداح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با هفته روستا و عشایر ۶۸ طرح عمرانی با اعتباری بیش از ۵۸ میلیارد تومان در روستاهای این استان افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (سیستان و بلوچستان)،  بیک مداح مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تنوع و تعداد طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان امید بخش بوده است. 

وی افزود: در سال‌های اخیر علاوه بر مقاوم‌سازی مسکن و اجرای طرح هادی که از وظایف ذاتی و ماهوی بنیاد مسکن است، با عنایت به توانمندی‌های این نهاد و دارا بودن تجربیات و نیروی انسانی قابل، وظایف و مسوولیت‌های جدیدی از جمله برنامه ریزی و اجرای طرح‌های آبادانی منظومه‌های روستایی در کشور و در استان منظومه روستایی تفتان، مطالعات خاک‌شناسی و مقابله با فرسایش آبی خاک در مناطق مستعد سیل در جنوب استان در ۱۱ روستای دشتیاری و چابهار و نیز ایمن‌سازی ۷۵ هوتک در ۴۴ روستا برای بنیاد تعریف شده است. 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون برای ۳ هزار و ۲۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تهیه طرح هادی روستایی انجام شده و در سال جاری نیز تهیه طرح و بازنگری طرح هادی در ۴۴۷ روستا در برنامه این بنیاد است که در صورت تامین اعتبار به مرجله اجرا خواهد رسید. 

وی بیان کرد: اجرای طرح هادی در ۲ سال اخیر هم شتاب گرفته است، به گونه‌ای که از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن تا کنون در۷۵۰ روستای سیستان و بلوچستان اجرای طرح هادی انجام شده و این رقم در یکسال اخیر در ۱۶۰ روستا بوده است. 

مداح اظهار کرد: طرح‌های شاخص آسفالت نیز در شهرهای شمال و جنوب سیستان و بلوچستان در حال انجام است که از جمله آن می‌توان به آسفالت ۴۰۰ هزار مترمربع در ۱۱ محله زابل، آسفالت ۲۱۰ هزار متر مربع در ۲۵ روستای ایرانشهر و بمپور و اجرای آسفالت در ۱۴۳ هزار مترمربع از معابر حاشیه شهر چابهار اشاره کرد. 

وی ادامه داد: در موضوع صدور سند روستایی، ۹۸ هزار و ۵۰۰ جلد از ابتدای تاسیس بنیاد تا کنون صادر شده که تنها یک‌هزار و ۵۰۹ جلد آن مربوط به یک سال اخیر است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه مسکن روستایی همه تلاش‌ها بر آن است تا به حداکثر مقاوم‌سازی در روستاها دست یابیم و برای تحقق این هدف تا کنون بیش از ۱۲۵ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شده و سالانه بصورت میانگین ۱۱ هزار واحد ساخته می‌شود که اکنون تعداد ۲۱ هزار واحد در حال ساخت است