شناسهٔ خبر: 146833 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری ۱۸۰ هزار مترمربع زمین با کاربری ورزشی در آذربایجان غربی 

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۱۸۰ هزار مترمربع زمین با کاربری ورزشی برای ساخت مجموعه‌های ورزشی در استان به دستگاه های اجرایی دولتی و بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه لو  مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در دیدار مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اعلام واگذاری ۱۸۰ هزار مترمربع زمین با کاربری ورزشی در آذربایجان غربی اظهار کرد: از این میزان حدود ۱۰۰ هزار مترمربع از اراضی به ورزش و جوانان استان واگذار شده است. 

وی تاکید کرد: در راستای بسط و توسعه روحیه نشاط و شادابی در آحاد جامعه و  حمایت از ورزشکاران و قهرمانان ورزشی وهمچنین ضرورت  تامین و توسعه زیرساختهای  ورزشی برای  سازمان‌های مردم نهاد در اولویت مجموعه راه وشهرسازی است. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تامین زمین برای ایجاد فضاهای ورزشی برای ورزشکاران و فعالان سازمان‌های مردم نهاد در کانون توجه راه و شهرسازی آذربایجان غربی است و براساس تفاهم‌نامه‌های همکاری اقدامات گسترده‌ای همراه با افزایش دسترسی مردم به فضاهای ورزشی جهت برطرف کردن دغدغه مسکن قهرمانان ورزشی و جوانان انجام می‌شود. 

حمزه‌لو اظهار داشت: مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان غربی آمادگی دارد تا با توجه به ظرفیت‌های قانونی نسبت به تأمین مسکن چهره‌های مطرح ورزش استان در عرصه‌های جهانی اقدام نموده و برای تامین زمین با هدف ساخت مسکن نیز آمادگی داریم تا همسو با اجرای طرح نهضت ملی مسکن مساعدت و مشارکت داشته باشیم. 

وی با اشاره به مکان‌یابی ورزشگاه ۱۲ هزار نفری ارومیه نیز گفت: اراضی مورد نیاز این طرح ورزشی مکان‌یابی شده و بررسی‌های لازم در این خصوص در حال انجام است تا مجموعه ورزشی مناسب  و با دسترسی راحت در شهر ارومیه راه اندازی شود.