شناسهٔ خبر: 146869 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای پروژه‌های شاخص راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تسریع می‌شود

چهارمین جلسه شورای معاونین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: تلاش می‌شود با تسریع در پروژه‌های شاخصی نظیر پل جدید سیدرضا گناوه، قطعه اول ایمن‌سازی پیچ‌های جاشک، آسفالت محور سرچشمه به باغان، میدان بردخون و تعریض قطعه اول محور بردخون- دیر شاهد بهره برداری از آن‌ها تا دهه فجر باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: تلاش می‌شود با تسریع در پروژه‌های شاخصی نظیر پل جدید سیدرضا گناوه، قطعه اول ایمن‌سازی پیچ‌های جاشک، آسفالت محور سرچشمه به باغان، میدان بردخون و تعریض قطعه اول محور بردخون- دیر شاهد بهره برداری از آن‌ها تا دهه فجر باشیم. 

وی در چهارمین نشست شورای راهداری و حمل و نقل استان بوشهر با حضور معاونان، روسای ستادی و شهرستانی این اداره کل افزود: حجم مصوبات بخش راهداری در سفر دوم ریاست جمهوری به ۸۴۲ میلیارد تومان رسیده که به زودی ابلاغ و وارد مرحله اجرایی خواهند شد. 

اخترشناس با اشاره به سهم ۳۷ میلیارد تومانی پروژه‌های راهداری از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری ادامه داد: افزایش چندین برابری اعتبار مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری در بخش راهداری نشان دهنده اجرای موفق تعهدات سفر قبلی و اعتماد به عملکرد مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است. 

وی به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر پاییز و زمستان پربارش در استان اشاره و تاکید کرد: تنقیه و لایروبی پل و آبروهای باقی مانده در محورهای مواصلاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تا قبل از شروع بارندگی‌ها انجام شود. 

اخترشناس در پایان بر نگهداری مناسب ماشین آلات راهداری و آمادگی برای طرح راهداری زمستانی تاکید کرد و یادآور شد: برخورد مناسب با ارباب رجوع و هم افزایی همکاران در راستای اهداف سازمانی، موجب استمرار موفقیت‌های این اداره کل خواهد شد. 

در این نشست حمیدرضا حیدری معاون راهداری با اشاره به بروزرسانی ماشین آلات راهداری برای طرح زمستانی، گفت: روسای ادارات شهرستانی بر تکمیل لایروبی پل‌های روستایی، ممنوعیت ساخت و ساز در حریم راه و احداث اصولی سرعتکاه‌ها نظارت جدی داشته باشند. 

بهرام اسدی معاون فنی و نظارت این اداره کل نیز ضمن یادآوری تفاهم نامه کاشت نهال در حریم راه‌ها و تخصیص اعتبار لازم، خواستار هماهنگی روسای شهرستانی این اداره کل با منابع طبیعی برای کاشت به موقع نهال‌ها شد. 

سید طالب لواسانی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل نیز از پشتیبانی طرح راهداری زمستانی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، جذب نیروی راهدار و اختصاص زمین به همکاران به زودی به نتایج مطلوبی برسد. لواسانی همچنین از ادارات روابط عمومی، ایمنی و ترافیک و حراست که فعالانه پیگیر اهداف سازمانی هستند تقدیر کرد. 

در این نشست علیرضا زنده بادیان رییس حراست اداره کل از تلاش همکاران در جابجایی زائران اربعین حسینی، پروژه‌های هفته دولت و نکوداشت هفته دفاع مقدس تقدیر کرد. 

همچنین گزارشی از وضعیت تصادفات استان توسط بابک کاوه ئیان رییس اداره ایمنی و ترافیک، شرایط ماشین آلات راهداری توسط احمد کره‌بندی رییس این اداره و تاکید بر آمادگی در بارندگی توسط منوچهر اسماعیلی مسئول مدیریت بحران اداره کل از دیگر موارد مطرح شده در چهارمین نشست شورای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر بود. 

گفتنی است علیرضا حسین آبادی بازرس اداره کل و روسای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های استان نیز گزارش‌هایی درخصوص حوزه کاری‌شان بیان کردند.