شناسهٔ خبر: 146937 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نیمه نخست سال جاری انجام شد؛

اجرای بیش از ۹۸ کیلومتر روکش آسفالت تقویتی در محورهای مواصلاتی لرستان

روکش اسفالت معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری ۹۸.۹۵ کیلومتر روکش آسفالت تقویتی در راه های اصلی، فرعی و روستایی استان اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از لرستان، محراب رحیمی  معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان به عملکرد اداره نگهداری راهها استان اشاره کرد و  اظهارداشت: اقدامات مربوط به نگهداری راه‌ها با هدف ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای و کاهش استهلاک خودروها در سه بخش شامل لکه‌گیری و درزگیری، روکش آسفالت تقویتی و عملیات آسفالت حفاظتی رویه راه‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه ، ۹۸.۹۵ کیلومتر روکش آسفالت تقویتی در راه های اصلی، فرعی و روستایی لرستان اجرا شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان بیان کرد: در این مدت عملیات لکه گیری هندسی  در سطح ۳۷.۶۰ کیلومتر از راه های اصلی و شریانی استان صورت پذیرفته است.

رحیمی به نوع و میزان روکش حفاظتی اجرا شده اشاره کرد افزود:  جمعا ۱۳۴.۱ کیلومتر آسفالت حفاظتی  در راه های اصلی و شریانی اجرا شده است که  ۴۵.۵۰ کیلومتر به صورت فوگ سیل و ۸۸.۶۰ کیلومتر به صورت اسلاری سیل انجام شده است.