شناسهٔ خبر: 146968 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اقدامات شاخص راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان حاجی آباد تشریح شد:

تعمیر سیستم روشنایی محدوده تنگه زاغ و رفع نقاط پرحادثه

راهداری حاجی آباد رئیس اداره راهداری شهرستان حاجی‌آباد عملکرد شاخص راهداری این شهرستان را تشریح کرد و از تعمیر سیستم روشنایی کامل تونل محور راهدار فداکار پس از حادثه آتش‌سوزی این تونل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان، محمد راجی زاده رئیس اداره راهداری شهرستان حاجی‌آباد بابیان شاخص‌ترین اقدامات این شهرستان در مردادماه سال جاری، اظهار داشت: طی مدت یک‌ماهه گذشته، ما شاهد آتش‌سوزی مرگباری در تونل راهداری فداکار بودیم که با تلاش و همت نیروی راهداری شهرستان حاجی‌آباد و سایر همکاران، موفق به کاهش تلفات و مهار حادثه شدیم و بلافاصله پس از حادثه، تعمیر، بهسازی و بازسازی تونل در دستور کار قرار گرفت.

وی در تشریح عملکرد حوزه راهداری، فنی و راه روستایی شهرستان حاجی‌آباد گفت: در این مدت اقداماتی چون ایجاد دراسیون پله‌ای بزرگ به تعداد 8 دستگاه در محور فارغان- احمدی دهستان باینوج، تنقیه و لایروبی دهانه پل‌های کوچک به تعداد 8 دستگاه در حوزه استحفاظی حاجی‌آباد و شستشوی 1400 عدد علائم راهداری و پاک‌سازی 24 هزار مترمربع پارکینگ‌ها در محور حاجی‌آباد به سیرجان انجام‌شده است. همچنین پاک‌سازی 1800 مترمربع سطح راه از مواد نفتی، روغنی و تعمیر 1250 متر سیستم روشنایی در محدوده تنگه زاغ نیز به اتمام رسیده است.

راجی زاده ادامه داد: بازدید از پروژه گرمشک صالح‌آباد، تیغ‌زنی راه‌های بخش کوهشاه، صلاح شیب شیروانی دوراهی دهستان، موج تراشی محدوده تنگ زاغ، تیغ‌زنی راه‌های بخش مرکزی، اجرای روکش تونل راهدار فداکار، رفع نقطه حادثه‌خیز دوراهی دهستان نیز از دیگر اقدامات شاخص حوزه راهداری شهرستان حاجی‌آباد است.

وی بابیان اینکه چندین نقطه حادثه‌خیز محورهای شهرستان حاجی‌آباد در سال گذشته شناسایی و رفع شده است، ادامه داد: چند نقطه دیگر نیز در حال احصا و انجام مطالعات تخصصی است که پس از تأیید نهایی، اقدامات لازم جهت رفع آن انجام می‌شود. محور روستایی صالح آباد به طول ۶ کیلومتر ومحور روستایی دشت آزادگان به طول ۶ کیلومتر آسفالت گردید،عملیات اجرایی راه روستایی نارمند نیز شروع گردیده است