شناسهٔ خبر: 14703 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پيشرفت ۴۰ درصدی محور ارتباطي ياسوج – سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد

محور یاسوج سی سخت معاون عمراني استاندار و مديركل راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد از پروژه‌هاي ورودي شهر سي‌سخت با هدف بررسي مشكلات اين حوزه در بخش راه بازديد كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد، حسن فدايي مديركل راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد در حاشيه اين بازديد گفت: محور ارتباطي ياسوج-سي‌سخت به طول ۵ كيلومتر با پيشرفت فيزيكي ۴۰ درصد هم اكنون در دست اجراست.

وی افزود: از مجموع كل اين ۵ كيلومتر تاكنون ۹۰ درصد ابنيه فني یعنی ۴ كيلومتر به اتمام رسيده است.

وي اعتبار و برآورد اوليه اين پروژه را ۴۵ ميليارد ریال عنوان كرد.

فدايي ضمن اشاره به اينكه تا اين مرحله عمليات خاكريزي به حجم  ۴۵ هزار مترمكعب انجام شده است گفت: اعتبارات تزريق شده به اين پروژه عمدتا ملي بوده كه با پروژه باغچه سادات در يك رديف بودجه‌اي قرار دارند.

اين مسئول عمده مشكلات اين پروژه را سختي كار و صعب العبور بودن منطقه برشمرد، و افزود: مدت پيمان اين پروژه ۱۸ ماه است كه نياز اساسي اين اداره از بعد پيشرفت فيزيكي را برآورد ننموده است.

مديركل راه و شهرسازي كهگيلويه وبويراحمد گفت: در طراحي اين پروژه با وجود منابع طبيعي سرشار و خدادي ترتيبي اتخاذ شد كه كمترين آسيب به اين منابع در اين محور لحاظ شود.

طي اين بازديد مقرر شد كه پيمانكار پروژه از مسير ورودي شهر سي‌سخت عمليات ۴ خطه آسفالت و ۲ خط خاكبرداري را در دستور كار قرار دهد.

در ادامه معاون عمراني استاندار ضمن اشاره به اينكه شهر سي‌سخت از جمله مهمترين منطقه‌هاي گردشگري جنوب كشور است گفت: لازم و ضروري است به جهت بهبود هر چه بيشتر صنعت گردشگري در استان، مسير ارتباطي اين شهرستان كه از جمله زير ساختهاي اساسي و اوليه در بحث گردشگري است به نحوه مطلوب وموثر ايجاد شود.

نيك اقبال در خصوص بيمارستان ورودي شهر سي‌سخت موضوع رمپ‌هاي ورودي و خروجي گفت: با توجه به قرار گرفتن اين بيمارستان در بيرون از شهر، راه و شهرسازي استان با طراحي و مطالعه طرحي استاندارد مكلف شد تا نسبت به ايجاد طرح پيشنهادي و اعلام نظر و پيش‌بيني اعتبار اقدامات لازم و ضروري را انجام دهيم.

نيك اقبال تاكيد كرد: با توجه به قرار گرفتن خط انتقال شبكه آب آشاميدني شهر سي‌سخت، اداره آب و فاضلاب شهري استان را موظف کردیم تا در كمترين زمان ممكن نسبت به جابجايي و ترميم اين خط انتقال در مسير راه اقدام لازم را انجام دهد.


شهرستان دنا با ۱۲۶ روستا و جمعییت ۵۷ هزار نفری، در ۳۵ کیلومتری مرکز استان واقع است.

نظر شما