شناسهٔ خبر: 14706 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بندر خرمشهر به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبرداد:

آمادگی اعزام دریایی روزانه ۱۶۵۰ مسافر به عراق در ایام اربعین

نوروز- مسافران دریایی- خرمشهر مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از آمادگی اعزام دریایی روزانه ۱۶۵۰ مسافر به عراق در ایام اربعین خبر داد.

عادل دریس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به سفرهای دریایی از خرمشهر به بصره به در آستانه اربعین حسینی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته دو کشتی ۲۳۵ نفره و یک کشتی ۷۱ نفره برای انتقال زائران به بصره به مناسبت ایام اربعین در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین با برنامه‌ریزی صورت گرفته مسیر مسافری خرمشهر- کویت توسظ کشتی‌رانی والفجر در ایام منتهی به اربعین حسینی کنسل شده تا در مجموع سه کشتی خدمات مربوط به نقل و انتقال مسافران عراق را ارائه دهند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه در هفته جاری برای هر کشتی روازنه یک سفر به بصره برنامه ریزی شده است گفت: طبق هماهنگی انجام شده از هفته آینده به دلیل نزدیک شدن به اربعین حسینی هر کشتی روزانه دو سفر به بصره خواهد داشت که در مجموع ۶ سفر در روز می‌شود اما به تناسب تقاضا آمادگی برای سه سفر در روز برای هر کشتی وجود دارد.

وی از آمادگی بندر خرمشهر برای اعزام روزانه ۱۶۵۰ مسافر به عراق از طریق حمل و نقل دریایی در صورت وجود تقاضا خبر داد و گفت: مشکلات اصلی ما در سمت عراق است چراکه بندر بصره اسکله مناسبی ندارد و همچنین خروج زائران از سمت عراق با تاخیرات زیادی مواجه می‌شود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: به منظور برنامه‌ریزی هر چه بهتر برای انتقال زائران به عراق جلسات متعددی با حضور همه نهادهای مربوط در محل فرمانداری و این بندر برگزار شد.

دریس گفت: از ابتدای امسال حدود ۱۰ هزار مسافر از طریق حمل و نقل دریایی به عراق و حدود ۲۲ هزار مسافر نیز به کویت منتقل شدند./

نظر شما