شناسهٔ خبر: 147107 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته نیروی انتظامی انجام شد؛

برگزاری همایش سراسری دهیاران و تجلیل از نمونه‌های ترافیکی لرستان

همایش دهیاران با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان و به مناسبت هفته نیروی انتظامی، در مراسمی از نمونه‌های ترافیکی و دهیاران نمونه استان لرستان تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، صبح امروز با حضور احسان کرم زاده مدیر کل دفتر فنی استانداری لرستان، مرتضی شیروانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان، محمد زارعی فرمانده پلیس راه استان لرستان، محمد قدمی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان لرستان و دهیاران استان، همایش سراسری دهیاران ونمونه‌های ترافیکی لرستان در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان لرستان برگزار شد. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان در این همایش ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: ۹۰ درصد جابه جایی بار و مسافر از طریق شبکه حمل و نقل جاده‌ای کشور انجام می‌شود، لذا توجه به این حوزه از اهمیت ویژه برخوردار است. 

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان بحث ایمنی و کاهش تصادفات است و در این راستا تمام تلاش خود را به‌کار خواهد گرفت. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان بیان کرد: طی سال جاری ۷ نقطه پرتصادف در محورهای مواصلاتی استان حذف شده است، اصلاح تمام نقاط  پر تصادف و ارتقای ایمنی راه‌های استان نیازمند همکاری مسئولان استان در پیگیری و تخصیص اعتبارات هستیم. 

شیروانی اضافه کرد: نقش دهیاران به عنوان چشم بینا در ایمنی تردد روستایی بسیار مهم است و می‌طلبد که دهیاران در شناسایی عوامل تصادف و جلوگیری از تجاوز به حریم راه، آموزش و فرهنگسازی ایمنی با پلیس و راهداری همکاری بیشتری داشته باشند. 

در پایان این همایش از روسای ادارات شهرستانی‌های دلفان، سلسله، رومشکان، چگنی، بروجرد و پلدختر و  دهیاران نمونه بعنوان فعالان حوزه ایمنی ترافیک تقدیر به عمل آمد.