شناسهٔ خبر: 147152 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش برف در بلندی‌ها و مناطق سردسیر/باران در تهران، البرز، قزوین و استان‌های نیمه شمالی کشور

بارش برف کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش باران در برخی از مناطق مرکز و نیمه شمالی کشور از بارش برف در بلندی‌ها و مناطق سردسیر، خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز بارش‌ها در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، البرز، قزوین، تهران و سمنان، پیش‌بینی شده که گاهی با وزش باد شدید موقت نیز همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش برف مورد انتظار است.

رفیعی توضیح داد: پنجشنبه علاوه بر مناطق اعلام شده، در بخش‌هایی از شمال‌شرق، مرکز و غرب کشور، بارش رخ ‌می‌دهد که شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر است. جمعه نیز در ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های گیلان، مازندران و سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان، بارش‌ها به شکل پراکنده، تداوم دارد.

به گفته وی، امروز در غرب، شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و پنجشنبه در مرکز، شرق و شمال‌شرق، وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: پنجشنبه و جمعه در نیمه شمالی کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد. طی سه روز آینده، آب‌های دریای خزر، مواج و متلاطم و همراه با افزایش ارتفاع موج پیش‌بینی شده است و محدودیت‌هایی برای مردم در این مناطق برای فعالیت‌های دریایی وجود دارد.

وی افزود: تهران نیمه ابری همراه با وزش باد است که احتمال بارش پراکنده نیز برای پایتخت پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای تهران  ۲۸ و کمینه دما ۱۹ درجه بالای صفر گزارش شد.