شناسهٔ خبر: 147154 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۸۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی سراوان رفع تصرف شد

حامد ریگی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سراوان گفت: امسال بیش ۸۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی این شهرستان با اجرای احکام قضایی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، حامد ریگی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سراوان اظهار کرد: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی دولتی در سال جاری با اجرای احکام قطعی قضایی در مجموع بیش از ۸۰۰ هزار متر مربع از این اراضی در پهنه این شهرستان به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان رفع تصرف و به بیت المال اعاده و نسبت به قلع و قمع و خلع ید آن اقدام شده است.

وی ادامه داد: این اقدام به دنبال پایش مستمر اراضی دولتی از سوی کارکنان این اداره و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان انجام شده است که بر این اساس در این بازه زمانی ۶ مورد حکم قطعی قضایی برای رفع تعرض به اراضی دولتی صادر و اجرایی شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سراوان حفاظت و صیانت از اراضی ملی را وظیفه مهم و ذاتی این اداره عنوان و اضافه کرد: با مشاهده هرگونه تصرف با متصرفان و سودجویان در اسرع وقت برخورد قانونی خواهیم کرد.

ریگی خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن سامانه گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند.