شناسهٔ خبر: 147184 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

فرودگاه بندرعباس در جمع فرودگاه‌های برتر در طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی

فرودگاه بندرعباس دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه‌های اصفهان، بندرعباس و تبریز را به‌عنوان سه فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در شهریور ماه ۱۴۰۲ به لحاظ شاخص رضایت معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه‌های اصفهان، بندرعباس و تبریز را به‌عنوان سه فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در شهریور ماه ۱۴۰۲ به لحاظ شاخص رضایت معرفی کرد.

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان با شاخص رضایت ۷۵.۶ درصدی در شهریورماه به عنوان فرودگاه برتر، فرودگاه بین‌المللی بندرعباس با شاخص رضایت ۷۱.۹ درصدی به‌عنوان فرودگاه دوم و فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز با شاخص رضایت ۶۶.۴ به عنوان فرودگاه سوم کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شدند.

گزارش شاخص رضایت فرودگاه‌های کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش خدمات فرودگاهی مردادماه ۱۴۰۲ در حالی است که شاخص رضایت فرودگاه‌های اصفهان، بندرعباس و تبریز در مردادماه به ترتیب ۷۶.۱، ۵۸.۱ و ۷۳.۷ بوده است.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان که ازابتدای سال، به لحاظ کیفیت خدمات فرودگاهی، فرودگاه برتر کشور بوده است، در شهریور ماه هم موفق شد در جایگاه نخست جدول رده بندی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران قرار گیرد. در شهریور ماه، میانگین شاخص رضایت در این فرودگاه ۷۵.۵ درصد بود و ۶۳.۳ درصد مسافران و مستقبلین از خدمات ارائه شده رضایت کامل داشتند که نشان از پایایی خدمات ارائه شده در این فرودگاه دارد.

 فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس موفق شد با رسیدن به میانگین شاخص رضایت ۷۱.۹ درصد، برای نخستین بار در میان سه فرودگاه برتر کشور قرار گیرد. البته، این فرودگاه پیش از این، در خرداد ماه، موفق شده به میانگین شاخص رضایت ۸۷.۳ درصد دست یابد، اما به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرا، نتوانسته بود در جمع فرودگاه های برتر کشور قرار گیرد.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز با ثبت میانگین شاخص ۶۶.۴ درصد در جایگاه سوم قرارگرفت. تعویض کامل موکت ها و فرش های نمازخانه ها و جانمایی بهتر کنسول های کلیدی و لمسی، مهم ترین اقدامات این فرودگاه در شهریور ماه بود.

در همین راستا، فرودگاه بین المللی مهرآباد با ثبت شاخص رضایت ۶۶.۳ درصد در جایگاه چهارم قرار گرفت؛ فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با رسیدن به شاخص رضایت ۶۵.۴ درصد در رده پنجم قرار گرفت و فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با میانگین شاخص ۶۴.۱ درصد، ششم شد.

فرودگاه بین المللی شهدای زاهدان نیز با امتیاز یکسان با فرودگاه مشهد، اما به دلیل کمتر بودن تعداد آرا، در رده هفتم قرارگرفت. فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد بارسیدن به میانگین شاخص رضایت ۶۳.۷ درصد هشتم شد و فرودگاه شهید سلیمانی اهواز با ثبت شاخص رضایت ۶۰.۲ درصد، در رده نهم فرودگاه های تحت مالکیت شرکت قرار گرفت.

این در حالی است که میانگین شاخص رضایت فرودگاه های کل کشور در شهریور ماه به ۶۸ درصد ارتقا یافت که نسبت به مرداد ماه، ۰.۶ درصد افزایش نشان می دهد.

در ماه گذشته، ۳۵۳ هزار و ۷۹۴ بازخورد در درگاه های مختلف سامانه جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی به ثبت رسید که از این تعداد، ۱۷۹ هزار و ۸۰۵ نظر، معادل ۵۰.۸ درصد کل آرا، حاکی از رضایت کامل مسافران و مستقبلین از خدمات فرودگاه های منتخب طرح بود. 

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ در شهریور ۱۴۰۲، بیشترین میزان رضایت مسافران و مستقبلین از تسهیلات و خدمات ارائه شده در فرودگاه های کشور با شاخص رضایت ۷۲.۳ درصد، مربوط به سرویس های بهداشتی و امکانات جانبی مانند وضوخانه ها گزارش شد.