شناسهٔ خبر: 147196 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

یک‌هزار و ۶۵۵ کیلومتر از راه های قزوین خط کشی شد

خط کشی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت:طی ۶ماهه نخست سال جاری هزار و ۶۵۵ کیلومتر از راه های حوزه استحفاظی این استان خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری قزوین)، فتاح آسیابی گفت: عملیات خط کشی جاده‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین ملزومات ایمنی جاده‌ای با هدف ارتقای ضریب ایمنی و کاهش سوانح جاده‌ای انجام می‌شود و ایجاد دید کافی در شب، کنترل ترافیک، تسهیل رفت و آمد و کاهش میزان تصادف و سوانح رانندگی از مزایای اجرای آن است. 

وی اضافه کرد: این اداره کل به منظور کاهش هزینه‌ها و استفاده بهینه از اعتبارات، خط‌کشی‌ها را به صورت امانی  با استفاده از توان نیروهای فعال خود نیز  انجام می‌دهد. 

آسیابی ادامه داد: در بخش ارتقای ایمنی راه‌های استان علاوه بر خط کشی، این اداره کل اقدام به نصب ۳هزار و ۴۵۰ متر طول روشنایی طولی، ۱۱ مورد روشنایی نقطه ای، ۲۸چراغ چشمک زن و ۲۰ مورد ایمن‌سازی اضطراری در تقاطع‌ها و دوربرگردان‌ها کرده است. 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین،   نصب ۲هزار و ۶۰۰ عدد عدد تابلوی اخطاری و انتظامی، ۲۳۷متر مربع تابلوی اطلاعاتی و نصب ۲هزار و ۵۳۰ متر طول گاردریل و هزار و ۱۰۰ متر طول نیوجرسی را از دیگر اقدامات در بخش ارتقای ایمنی راه‌های طی این مدت عنوان کرد.