شناسهٔ خبر: 147197 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی و ترافیک خبر داد؛

برگزاری دوره آموزشی برای بیش از ۶۰ نفر راکب موتورسوار در شهرستان ورامین

برگزاری دوره آموزشی برای بیش از 60 نفر راکب موتورسوار در شهرستان ورامین دوره آموزشی راکبین موتورسوار و توزیع کلاه ایمنی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ورامین و قرچک و با همکاری اداره ایمنی و ترافیک در روستای جواد آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه ئ شهرسازی استان تهران، یوسف گیلک، رئیس اداره ایمنی و ترافیک این اداره‌کل گفت: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل استان، اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبین موتورسیکلت سوار است که هر ساله در قالب برگزاری همایش و دوره‌های آموزشی در استان اجرا می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این همایش صبح روز سه شنبه ۱۸ مهرماه با حضور راکبین موتور در روستای جواد آباد شهرستان ورامین برگزار شد.

گیلک توضیح داد: این همایش با محوریت آموزش استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتورسیکلت، آگاهسازی از تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی بر خلاف جهت حرکت خودروها و رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی برگزار شد.

وی گفت: در حاشیه برگزاری این همایش برچسب آشکارسازی موتورسیکلت و تعداد ۶۰ کلاه ایمنی نیز بین موتورسواران توزیع شد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک ادامه داد : به مناسبت هفته نیروی انتظامی در روزهای آینده نیز دوره های آموزشی راکبین موتور سوار به همراه توزیع کلاه ایمنی در شهرستانهای استان تهران شامل : شمیرانات ۷۰ عدد، ملارد ۵۰ عدد، ورامین ۶۰ عدد، ری ۷۰ عدد و پاکدشت ۷۰ عدد و مجموعا ۳۲۰ عدد کلاه ایمنی توزیع خواهد شد.

به گفته رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران امید است با اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، گامی موثر در جهت ارتقای فرهنگ موتورسواری در استان برداریم.