شناسهٔ خبر: 147200 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

سامانه پیامکی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن راه‌اندازی شد

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: سامانه پیامکی یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، وظیفه حفاظت و رفع تصرف از کلیه اراضی و املاک با اجرای دقیق و به موقع احکام قضایی را بر عهده دارد. 

وی افزود: انجام گشت زنی مستمر در حوزه استحفاظی به منظور پیشگیری تعرض به اراضی، جلوگیری از هر گونه اخلال، تصرف، تعرض، تجاوز، تخریب، ایجاد مزاحمت در اراضی، برخورد قاطع و فوری با معترضین و متصرفین اراضی دولتی و ارجاع به مقامات قضایی و تهیه و تدوین طرح‌های موردنیاز به منظور تامین حفاظت اراضی را می‌توان از مهم‌ترین وظایف یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن عنوان کرد. 

ملک با بیان اینکه مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت المال نقش مهمی دارند، گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند. 

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: با همین هدف سامانه پیامکی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با شماره ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ راه اندازی شد. 

وی در انت‌ها اظهار کرد: مردم استان می‌توانند در صورت مشاهده موارد تعرض و تجاوز به اراضی دولتی و ملی به صورت ۲۴ساعته با ارسال پیامک گزارشات خود را اعلام کنند.