شناسهٔ خبر: 147217 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

ضرورت تشکیل شبکه نظارتی توزیع فولاد و سیمان از درب کارخانه تا ساخت/مقاوم‌سازی و هوشمندسازی بیمارستان‌ها در همراهی دولت، مجلس و سازمان برنامه

نهضت ملی مسکن _ ساختمان ضرورت تشکیل شبکه نظارتی توزیع فولاد و سیمان از درب کارخانه تا ساخت، انعقاد قرارداد خودمالکی ۹۲ هزار و ۴۸۵ واحد در بانک مسکن، برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی در ۷۰ شهر بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

مقاوم‌سازی و هوشمندسازی بیمارستان‌ها در همراهی دولت، مجلس و سازمان برنامه

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی بر ضرورت مقاوم‌سازی و هوشمندسازی ساخت بیمارستان‌ها تاکید کرد و گفت: دسترسی به این قابلیت‌ها در همراهی مجلس، دولت و سازمان برنامه و بودجه تحقق پیدا می‌کند.

تدقیق و بازنگری خطوط محدوده و حریم شهر کرج

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری از موافقت با الحاق اراضی به محدوده شهر بیرجند برای تولید مسکن، تصویب سندپهنه بندی کرج و همچنین از تصویب مغایرت‌های طرح تفصیلی با طرح جامع شهر کرج خبر داد.

امنیت جانی، سلامت و بهداشت‌محیط دو هدف عمده نوسازی بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر اینکه امنیت جانی، سلامت و بهداشت محیط‌ دو هدف عمده نوسازی بافت‌های فرسوده است، گفت: تمام کسانی که در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

سواحل مکران با حمایت بنیاد مسکن رونق می‌گیرد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه همکاری بانک‌ها در ارایه تسهیلات نهضت ملی مسکن مناسب است از برنامه بنیاد برای تحویل یک میلیون قطعه زمین به بیش از ۲ میلیون خانوار روستایی طی امسال و سال بعد خبر داد.

۳۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها اجرایی شد

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۳۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای اجرای طرح تاکنون وارد فاز اجرایی شده است از تحویل ۱۶۰ هزار واحد از این تعداد به مردم خبر داد.

انعقاد قرارداد خودمالکی ۹۲ هزار و ۴۸۵ واحد در بانک مسکن

مدیرعامل بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی ۹۲ هزار و ۴۸۵ واحد به میزان ۲۸ هزار و ۶۸۹ میلیارد تومان در بانک مسکن از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

ضرورت تشکیل شبکه نظارتی توزیع فولاد و سیمان از درب کارخانه تا ساخت

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه با خروج سیمان و فولاد از بورس کالا موافق است بر ضرورت تشکیل شبکه نظارتی و نحوه توزیع این مصالح از درب کارخانه تا مرحله ساخت تاکید کرد.

آزمون‌های پایان دوره و نظارت بر برگزاری دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود

دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، برای برگزاری آزمون‌های پایان دوره و نظارت بر برگزاری دوره‌های آموزشی، موافقت‌نامه همکاری امضا کردند.

آزمون ورود به حرفه مهندسان در ۷۰ شهر به طور هم‌زمان برگزار شد

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی به شکل تستی و به طور هم‌زمان در ۷۰ شهر خبر داد.

پیش‌برد فرآیند اجرایی آزادسازی قلعه فلک الافلاک لرستان

طبق مصوبه شورای‌عالی شهرسازی ومعماری ایران، آزادسازی قلعه فلک الافلاک با تأمین اعتبار به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و سازمان برنامه و بودجه کشور انجام خواهد شد.

الحاق ۲۶ هکتار اراضی دولتی به محدوده شهر آران و بیدگل

در جلسه شورایعالی شهرسازی ومعماری ایران الحاق منفصل حدود ۲۶ هکتار اراضی دولتی به محدوده شهر آران و بیدگل در راستای قانون جهش تولید مسکن واقع در شرق شهر بررسی شد و مقرر شد طرح تفصیلی با رعایت چهارچوب مطرح در جلسه به تائید کمیسیون ماده ۵ برسد.