شناسهٔ خبر: 147262 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه های ارتباطی آذربایجان غربی در مدار توسعه

دکتر حمزه لو مدیرکل و رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه راه‌های ارتباطی استان آذربایجان غربی محور توسعه محسوب می‌شود، در تمامی این مسیرها کارگاه های راهسازی فعال بوده و راه های ارتباطی استان در مدار رشد قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)، سید محسن حمزه‌لو مدیرکل و رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان غربی ، در دیدار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰ کارگاه راهسازی در سطح آذربایجان غربی فعال بوده و در ۴۶۲ کیلومتر از راه‌های استان فعالیت راهسازی با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری ۲۰۴ کیلومتر راه در قالب طرح های بزرگراهی در استان افتتاح شده است که ۵۶ کیلومتر آن در سفر معاون رییس جمهور و ۱۴۸ کیلومتر آن ۲ ماه قبل در سفر وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل و رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: توسعه راه های روستایی نیز از مسائل مورد توجه بوده که همکاران راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با تلاش شبانه روزی توانستند عملکرد چشمگیری را داشته باشند که این روند باید با قوت ادامه داشته باشد.

حمزه‌لو بر تعامل بیش از پیش این ۲ اداره کل تاکید کرد و اضافه کرد: همکاری و تعامل ادارات کل موجب تسریع در روند اجرای طرح های راهسازی و ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم می شود و این مساله در اولویت ما قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد پایانه های حمل و نقل در  آذربایجان غربی است، اظهار کرد: تکمیل زیرساخت های دسترسی به پایانه های استان به لحاظ اهمیت اقتصادی در اولویت کاری قرار دارد و با جدیت دنبال می شود.