شناسهٔ خبر: 147268 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای پروژه آسفالت راه روستایی اهوارک به خوران شهرستان طالقان

راه روستایی اهوارک به خوران رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، از اجرای پروژه آسفالت راه روستایی محور اهوارک به خوران شهرستان طالقان خبر داد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز)، ملک‌حسین سیاهپور اظهار کرد: در استان البرز هزار و ۷۱ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که هزار و ۱۵ کیلومتر آن آسفالته است.

وی با اشاره به اینکه طول راه‌های اصلی، شریانی، بزرگراهی و آزادراهی استان در مجموع ۴۱۰ کیلومتر است، گفت: طول راه‌های روستایی البرز تقریبا دو و نیم برابر این رقم است.

این مسئول بیان کرد: از ۲۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، ۲۵۲ روستا دارای راه آسفالته است و در حال حاضر ۹۵ درصد از راه‌های روستایی البرز آسفالت شده‌اند.

سیاهپور در ادامه از اجرای پروژه آسفالت محور اهوارک به خوران شهرستان طالقان خبر داد و گفت: اجرای این پروژه از ابتدای سال آغاز شد.

این مسئول توضیح داد: این پروژه به طول ۴.۵ (چهار و نیم) کیلومتر در قالب اجرای عملیات خاکبرداری، زیرسازی و آسفالت محور انجام شد.

سیاهپور توضیح داد: در مجموع این پروژه با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان اجرا شد.

وی در پایان با یادآوری اینکه در سال جاری آسفالت راه‌های روستایی البرز در قالب ۳۰ پروژه در حال اجراست، افزود: امیدواریم با تامین اعتبار به موقع و مناسب تا سال آینده بتوانیم تمام روستاهای استان را از نعمت آسفالت بهره‌مند سازیم.