شناسهٔ خبر: 147282 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز آزمون ورود به حرفه مهندسان با شرکت ۶ هزار داوطلب در خوزستان

آزمون خوزستان رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز آزمون ورود به حرفه مهندسان با شرکت ۶ هزار و ۲۵۶ داوطلب در خوزستان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، پیمان رحمتی، رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز آزمون ورود به حرفه مهندسان با شرکت بیش از ۶ هزار داوطلب خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این آزمون صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی پایه سه در صلاحیت های طراحی، نظارت و اجرا در رشته های مهندسی ساختمان است.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این آزمون امروز و فردا در رشته های عمران، تاسیسات مکانیکی و برقی، معماری، شهرسازی، نقشه برداری، ترافیک، گود و پی و سازه، ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی به رقابت می پردازند.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: در آزمون این دوره مجموعا ۶ هزار و ۲۵۶ نفر در استان خوزستان داوطلب شده‌اند که ۱۸ درصد از داوطلبان خانم و ۸۲ درصد آقا هستند.

رحمتی ادامه داد: آزمون ورود به حرفه مهندسی در روزهای پنجشنبه و جمعه در دو نوبت صبح و بعدازظهر در ۲ حوزه شهرستان اهواز (آموزشکده فنی حرفه‌ای چمران) و شهرستان دزفول (دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول) برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت کنندگان به منظور دریافت کارت ورود به جلسه آزمون به آدرس‌های inbr.ir مراجعه و کارت خود را دریافت کنند.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: نتایج آزمون نیز از طریق وب سایت دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی و سامانه آزمون‌ها به نشانی inbr.ir اطلاع ‌رسانی خواهد شد.